جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری با بیان این که اهل‌بیت علیهم‌السلام به احترام نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها شأن و جایگاه خاصی بر اولاد آراسته به نام حضرت، قائل بودند، خاطرنشان ساخت: یاد و نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ذکر الله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی، اعطاکننده واقعی هدیه و مرحمت را خداوند متعال ذکر کرد و با بیان این که ذات اقدس الهی در خور شأن خود و دریافت‌کننده، هدیه اعطا می‌کند، اظهار داشت: در روایتی از پیامبر اعظم(ص) خطاب به امام علی(ع) آمده؛ «یا ابا الحسن هذه ودیعة اللّه و ودیعة رسوله عندک …»؛ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها برترین هدیه‌ای است که خداوند متعال به رسول‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) اعطا فرمودند.

وی یادآور شد: هر زمان فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بر پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وارد می‌شدند، رسول‌الله(ص) می‌ایستادند و به‌سوی ایشان می‌شتافتند و می‌فرمودند؛ «فِدَاکِ أَبُوکِ» پدر قربانت شود. پیغمبر خداوند وقتی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها درب می‌زدند، با شور و اشتیاق شخصاً به‌سوی درب می‌شتافتند و درب را به روی زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها می‌گشودند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به بخش‌هایی از سیره زندگانی فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و دوران ازدواج ایشان با مولی الموحدین علی علیه‌السلام اشاره کرد و یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند؛ ما کوچک و بزرگمان می‌گوییم که تسبیحات فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها را بخوانند و در روایات از آن به ذکر الله یاد شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری بر اهمیت تداوم توجهات انسان نسبت به مناقب و مصائب حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد و با بیان این که بی‌خبر ماندن فرزندانمان از سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام، در آینده اعتقادات ایشان را مخدوش خواهد نمود، یادآور شد: تمام مصائب تاریخی حاکم بر جهان اسلام، به‌نوعی نتیجه بی‌اعتنایی به عطیة الله و آتش‌زدن درب خانه فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دشمنان اسلام و معارف ناب الهی ۳۶۰ راهکار برای براندازی و نابودی شیعیان ترسیم نموده‌اند، خاطرنشان ساخت: دوری مسلمانان از اسامی اهل‌بیت علیهم‌السلام در نام‌گذاری بر روی فرزندان، تنها یکی از توطئه‌های دشمنان الهی است.

وی با تأکید بر این که باید مراقب باشیم فرزندانمان در آخرالزمان نسبت به اهل‌بیت علیهم‌السلام صرفاً نگاه تاریخی و باستانی نداشته باشند، اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام وقتی نام مادرشان را که بروی کودکی نهاده شده، می‌شنیدند دست‌به‌سینه بارها و بارها نام فاطمه را تکرار و در مقابل این نام تواضع می‌نمودند و اشک می‌ریختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری با اشاره به این که اهل‌بیت علیهم‌السلام به احترام نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها شأن و جایگاه خاصی بر اولادی که به نام حضرت آراسته قائل بودند، خاطرنشان ساخت: یاد و نام فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ذکر الله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha