جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک گفت: دانشجویان باعث عزت و افتخار کشور هستند و تحت هیچ شرایطی از مسیر آرمان‌ها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی خارج نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک در مصلای بیت‌المقدس این شهر با یادآوری ۱۶ آذر و روز دانشجو، افزود: دانشجویان و دانشگاهیان از ابتدا همواره مخالف و ضد آمریکا و همراه، پشتیبان و مایه عزت و افتخار میهن اسلامی بوده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: معظم‌له با سخنان خود راه را برای معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور روشن نمودند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: امنیت و ارتباطات داخلی و بین المللی موجب افتخار و عزت جامعه اسلامی است و در صورت کفران نعمت، مردم به ۲ بلای ناامنی و گرسنگی گرفتار می شوند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: اکنون مبادلات تجاری داخلی، بین المللی و منطقه ای در کشور وجود دارد و دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی امنیت کشور را برقرار کرده کرده‌اند و حفظ این امنیت مشارکت همه جانبه مردم را می‌طلبد.

وی با یادآوری برخی مشکلات اقتصادی، تورم و اشتغال در کشور و استان مرکزی افزود: اقشار مختلف جامعه همراه و همگام با مسئولان کشور و استان باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند و نباید تحت تأثیر دشمنان و رسانه‌ها خارجی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: ۱۲۰ آمبولانس در نارآمی‌های اخیر در کشور از بین رفته که در صورتی که قیمت هر دستگاه‌ها از این آمبولانس‌ها حدود چهار تا پنج میلیارد تومان باشد خسارت‌های زیادی به بخش سلامت و خدمت رسانی به مردم وارد شده‌ است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۱۴۰۰ سال یک حکومت اسلامی و شیعی به رهبری امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و بزرگان دین در کشور به پیروزی رسیده که همه باید قدردان این انقلاب باشند و نباید تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار گیرند.

وی با یادآوری حمایت عربستان از اسرائیل و دشمنی این کشور با جمهوری اسلامی گفت: فرقه ضاله وهابیت از زمان امیرکبیر وجود داشته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت ایران اسلامی استفاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی و این استان باید رسانه‌های بیگانه را بیشتر بشناسند و صدا و سیما نیز باید در شناسایی این رسانه ها به اقشار مختلف مردم تلاش کرده تا مردم تحت تاثیر این رسانه‌ها قرار نگیرند.

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای شاه چراغ، ۱۱۱ شهید تازه تفحص شده کشور، شهدای فلسطین و درگذشت رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی از دیگر محورهای خطبه های عبادی سیاسی روز جمعه اراک بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha