سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده / بندرعباس

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: در تبیین جایگاه ولایت فقیه باید حوزه های علمیه با تمام قوا وارد شوند و جامعه اسلامی را به این مسیر سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز شنبه ( ۱۹آذر ماه ۱۴۰۱) در همایش «بیعت با ولایت» ویژه روحانیون استان هرمزگان که در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد، ضمن خیر مقدم به آیت الله سید احمد خاتمی، اظهار داشت: آیت الله خاتمی از فرزندان انقلابی اسلامی است که محکم از ولایت در تمام حوادث و اتفاقات دفاع کرده و می کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان این که دشمن در حوادث اخیر قلب انقلاب را نشانه گرفته است، اظهار کرد: ولایت فقیه قلب تپنده انقلاب اسلامی است که دشمن می خواهد به آن خدشه وارد کند و تمام توطئه ها را در این راستا قرار داده است.

وی با بیان اینکه در خصوص دفاع از ولایت کم کاری کرده ایم، بیان کرد: برای جبران باید برنامه ریزی صحیح انجام دهیم تا مردم طعم ولایت را در زندگی خود احساس کنند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: در خصوص ولایت دو نظریه مطرح است که نخست، نظریه انتخابی و دیگری نظریه انتصابی است که همواره درباره آن صحبت هایی شده است. جنبه انتخابی در حوزه ولایت فقیه با رویکرد قانونی آن سنجیده شده و بیشتر در حول محور سخن به میان آمده است.

به گفته وی، جنبه قدسی یا همان ولایت انتصابی در دفاع از ولایت فقیه، مورد غفلت واقع شده است و در جامعه و میان مردم تبیین نشده است که باید بیشتر توجه شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: در تبیین جایگاه ولایت فقیه باید حوزه های علمیه با تمام قوا وارد شوند و جامعه اسلامی را به این مسیر سوق دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha