دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس محمد حسنی - ارتش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی گفت: اقامه دین به معنی عمل به واجبات و ترک محرمات است و کسی که در زندگی به این موضوع التزام نداشته باشد دیر یا زود پیامدهای آن را خواهد دید. مال حرام مثل موریانه‌ای است که به طور خاموش زندگی را نابود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، کارگاه آموزشی ناظران شرعی و مدیران عامل هیئت مدیره‌های مراکز فعالیت‌های اقتصادی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی در این کارگاه با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برابر فتوای مراجع، بر انسان مسلمان واجب است که احکام شرعی مبتلابه خود را بداند چراکه در غیر این صورت گاهی انسان به مشکلات و خساراتی غیرقابل جبران دچار خواهد شد؛ بنابراین ما به عنوان مسلمان مکلف هستیم احکام دین، خصوصا آنهایی که بیشتر مبتلا به ما است را یاد گرفته و به کار بگیریم.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «تا دین را به پا ندارید، بر مسلک صحیح و درستی نیستید.» هویت و موجودیت حقیقی انسان به میزان اقامه دین او بستگی دارد. اقامه دین به معنی عمل به واجبات و ترک محرمات است و کسی که در زندگی به این موضوع التزام نداشته باشد دیر یا زود پیامدهای آن را خواهد دید. مال حرام مثل موریانه‌ای است که به طور خاموش زندگی را نابود می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: تولید اقتصاد پاک از مقدس‌ترین مصادیق جهاد در راه خدا است. برای داشتن تولید اقتصادی پاک نظارت سازمانی و شرعی هر دو ضرورتی غیرقابل ترک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسنی خاطرنشان کرد: باید مثل گذشته و حتی بهتر، تعامل بین مدیران مراکز اقتصادی و ناظران شرعی و سازمانی برقرار باشد. گاهی اختلاف سلیقه وجود دارد اما باید تلاش کنیم آن را به وحدت سلیقه برسانیم. ما باید شاکر این ساز و کار ایجاد شده باشیم و مراقبت کنیم تا لحظه‎ای دچار لغزش نشویم. تنها نان حلال است که برکت دارد و کم و زیاد آن اهمیتی ندارد.

همچنین فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش گفت: ما در ارتش فعالیت‌ اقتصادی نداریم، ما فقط یکسری فعالیت‌های خدماتی در چارچوب اقتصاد انجام می‌دهیم. این یعنی به دنبال درآمد نیستیم و در پی خدمت هستیم. در این راه قطعا باید قوانین و قواعد شرعی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

امیر سرتیپ خرم‌طوسی تاکید کرد: انجام هرکاری نیاز به تراز دارد و ما نیز باید قواعد دینی را علاوه بر قوانین در نظر بگیریم تا دچار خطای شرعی نشویم. در همین راستا نیز باید فعالیت‌های اقتصادی خود را بیشتر کنیم تا در نهایت خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha