پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهادت حضرت فاطمه زهرا س

حوزه/ استاد حوزه درنشست بصیرتی بانوان طلبه زاهدانی گفت: رسول خدا حضرت زهرا سلام الله علیها را «ریحانه» معرفی می کنند و همچنین این ریحانه بودن را به تمام زنان تسری داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در زاهدان، حجت الاسلام خلیلی به مناسبت دهه اول فاطمیه روز شنبه در مراسمی که با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا سلام الله علیها زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی از معصوم علیه السلام آمده «چون دخت پیامبر در محرابش می‌ایستاد (مشغول عبادت می‌شد) نورش برای اهل آسمان می‌درخشید؛ همانطور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد».

وی، با معرفی «اولو الالباب» گفت: اولوالالباب کسانی هستند که بعد از انبیا از نعمت هدایت برخوردارند و در رسیدن به مقام اولوالالباب فرقی بین زن و مرد نیست.

استاد حوزه ادامه داد: اولوالالباب با تفکر به آنچه در اطراف آن‌هاست به این مقام رسیده‌اند پس انسان باید در مقابل فتنه‌ها اول خودش را بشناسد و خود را به‌عنوان آیه و نشانه‌ای از خداوند بداند بااین‌حال هیچ‌کس نمی‌تواند در او رسوخ کند چراکه قرآن هر خلقی را به‌عنوان آیه و نشانه معرفی می‌کند.

خلیلی تصریح کرد: زنان کارگزاران خدا در روی زمین هستند چرا که آنها همزمان کار چهار ملک مقرب خدا را می‌توانند انجام دهند.

وی گفت: رسول خدا حضرت زهرا سلام الله علیها را «ریحانه» معرفی می کنند و همچنین این ریحانه بودن را به تمام زنان تسری داده و این‌چنین جنس لطیف زن را معرفی و تأکید می کنند چون زن لطیف است کارهای سخت و مردانه از او نخواهید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha