سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خسروپناه

حوزه/ باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی از اساتید حوزه علمیه قم در یادداشتی به انتقادهای جاهلانه برخی از مدعیان استاد علم فقه و حقوق در خصوص اعدام افراد اغتشاش گر و محارب واکنش نشان داده است که به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ یُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیَا وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ»(مائده/۳۳) «مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭی‌ﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰی‌ﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻣﻲ‌ﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎ‌ﺭ‌ﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی ﭼﭙﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ.»

حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد.

اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟ دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است.

وقتی محقق حلی در شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در السرائر می فرماید: المحارب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر کان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛ همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛ حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت باحکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند.

خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۱۹ آذر ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • لزوم پاسخ منطقی به سؤالات IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    53 0
    چرا احکام محاربه مرتبط با رخدادهای اخیر با این سرعت اجرا می‌شوند؟ این پرسش مهم‌ترین ابهامی است که پس از اعدام روز چهارشنبه محسن شکاری جوان ۲۳ ساله ایرانی در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است. بسیاری از کاربران شامل مردم عادی، قضات، وکلا، تحلیلگران و... . با طرح این پرسش که این‌همه عجله برای اجرای احکام محاربه چیست؟ پای پرونده‌های قدیمی مانند «ترور سعید حجاریان» (سال ۷۸)، «اسیدپاشی اصفهان» (سال ۹۳)، قتل‌های محفلی کرمان (سال ۸۱)، حمله مسلحانه یکی از مداحان معروف با اسلحه به یک زوج جوان (سال ۹۲)، بابک زنجانی و... . را به میانه این منازعه باز کرده‌اند. با توجه به اینکه فاصله بین دستگیری محسن شکاری (۳ مهرماه ۱۴۰۱) تا اعدام او (۱۶ آذر ۱۴۰۱) کمتر از ۷۶ روز است، برخی این پرسش را مطرح می‌کنند چرا روند بررسی بسیاری از پرونده‌های قضایی که اثراتی به مراتب عمیق‌تر از پرونده شکاری داشتند، دهه‌ها و سال‌ها به طول انجامیده است؟
    • ! IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 23
      سوال رو وارونه کردن هنر شگرفیه! بجای پرسش از اطاله آنها، اشکال به تسریع این؟!
    • شخصی و اجتماعی IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 18
      طرف این محاربه یک شخص و دو و ... نیست، این امنیت کلیت جامعه رو هدف قرار داده بوده چطور با مثالهای شما قابل مقایسه است؟ بزه این روز روشن و بدون هیچ ابهامی هست، اما پرونده های شخصی ممکن پر ابهام باشد
    • اولویت IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 13
      اولویت رسیدگی به پرونده هایی که امنیت عمومی رو توی مخاطره میاندازه از روشن ترین بدیهیات نیست؟! چه مقایسه ای؟!!!
  • لزوم پاسخ منطقی به سؤالات/2 IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    42 0
    یکی از مهم‌ترین پرونده‌های ترور مسلحانه سیاسی ایران طی دهه‌های اخیر، ماجرای ترور سعید حجاریان توسط سعید عسگر در ۲۲ اسفندماه ۷۸ است. سعید عسگر که در زمان ترور حجاریان ۱۹ سال داشت، فردی است که عضو سابق شورای شهر تهران را با اسلحه ماکاروف و از ناحیه صورت مورد شلیک مستقیم گلوله قرار داد. اما دادگاه نه‌تنها حکم محاربه برای سعید عسگر صادر نکرد، بلکه کمتر از یک‌سال حکم ۱۵ ساله زندان او هم شکست و با عفو از زندان خارج شد. ماجرای این ترور هرچند کمتر از یک‌سال برای عسگر به پایان رسید، اما سعید حجاریان به‌عنوان قربانی این حرکت خشونت‌بار، بیش‌از ۲۳ سال است که بار سنگین معلولیت ناشی از این ترور کور را به دوش می‌کشد. جزییات پرونده سعید عسگر و همراهانش، چگونگی صدور حکم و بعد چرایی آزادی او هرگز آن‌گونه که باید روشن نشد، اما این فرد پس از آزادی در سال ۸۲ در دانشگاه علامه بازهم به خوابگاه دانشجویان حمله می‌کند. جالب این‌جاست که در دادگاه حمله به خوابگاه دانشجویی، وقتی سعید عسگر معرفی می‌شود، می‌گویند که وی فاقد سوءپیشینه کیفری است! یعنی ترور سعید حجاریان فارغ از آن‌که نایب‌رییس شورای شهر و قبل‌تر مشاور سیاسی رییس‌جمهور بود، برای این فرد حتی سوءپیشینه‌ای ایجاد نکرده است. از سوی دیگر، نه‌تنها حکم زندان برای سعید عسگر، بازدارندگی ایجاد نکرد، بلکه باعث شد تا این‌بار به خوابگاه دانشجویی نیز حمله کند.
    • . IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 7
      سعید حجاریان خیلی پاک و سلیم و الفکر و ... هست بیچاره!!!
  • لزوم پاسخ منطقی به سؤالات/3 IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    46 0
    ماجرای دیگری از کشیدن سلاح در خیابان که در ۱۱ دی ماه ۹۲ بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌ها پیدا کرد مرتبط با پرونده محمود کریمی مداح مشهور است.بر اساس اعلام رسانه‌ها، کریمی ساعت ۳ بامداد روز ۵ دی‌ماه در اتوبان شهید بابایی تهران با یک خودروی ۲۰۶ تصادف می‌کند. این تصادف که می‌توانست مانند صدها نمونه دیگر مثل آن با کروکی و مراجعه به بیمه حل شود، به مشاجره و درگیری لفظی می‌کشد. سرنشینان ۲۰۶ زوج جوانی بودند که از شرق به غرب اتوبان حرکت می‌کردند. اما ادامه این درگیری به نقاط خطرناکی کشیده می‌شود، چراکه مداح معروف و همراهانش (حسن رعیت، مفسد اقتصادی) کلت کشیده و ۵ تیر به جلو و گلگیر ۲۰۶ شلیک می‌کنند. اسلحه کشیدن کریمی به روی یک زوج بی‌دفاع در خیابان، خیل انتقادها را به سوی مداح معروف روانه کرد. یکی از جدی‌ترین این انتقادها مربوط به آیت‌الله محسنی‌گرگانی، رییس وقت دیوان‌عالی کشور بود که در واکنش به این پرونده اعلام کرد: «هر فردی در هر جا برای ایجاد ترس به روی مردم اسلحه بکشد، محارب است.» دادستان کل کشور نیز اعلام کرد که رفتار کریمی درست نبوده است و فرد حق ندارد در هر زمانی از اسلحه خود استفاده کند و در مجوزی که به افراد داده می‌شود ذکر شده که این فرد در کجا و با چه شرایطی می‌تواند از سلاح خود استفاده کند. سردار رادان هم به انتقاد از این رفتار پرداخت. اما در شرایطی که رییس دیوان‌عالی کشور، سلاح برکشیدن را در پرونده محمود کریمی مصداق عینی محاربه عنوان کرده بود، محمود کریمی حتی برای دریافت حکم خود راهی دادسرا نیز نشد و این پرونده به سرعت جمع شد. روزنامه اعتماد سال ۹۲ گفت‌وگویی را با این زوج جوان ترتیب داد. این خانواده که حتی از بیان نام‌شان در رسانه‌ها نیز هراس داشتند، گفتند: «نمی‌خواهیم حامیان محمود کریمی تصور کنند فرد بی‌دین و غیرمذهبی هستیم... . اگر هم حالا رضایت داده‌ایم به حرمت امام حسین (ع) و خواسته مادرش بوده و بس.» «م. و» در ادامه می‌گوید: «هنوز همسرش احساس ترس می‌کند.» با اعلام رضایت «م. و»، پرونده محمود کریمی بسته می‌شود. این در حالی است که مصادیقی، چون اسلحه کشیدن، ایجاد رعب و وحشت، شلیک گلوله و... . در این پرونده ثبت شده بود.
    • ؟ IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 13
      مثالهای دعواهای شخصی، چه دردی از شما دواء می کند؟ تازه رسانه هایی که این چیزها رو بزرگ می کنند مال شماها هستند، بله مداح اشتباه کرد و در هنگام مخاصمه دست به اسلحه شد، کی رو زخمی کرده؟ این رو مقایسه می کنی با عامل بیگانه محور و دشمن تحریک؟ که سلاحش رو در مورد نیروی حافظ امنیت بکار برده؟ فکر می کنید خیلی زرنگید؟
  • لزوم پاسخ منطقی به سؤالات/4 IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    73 0
    پرونده قتل‌های محفلی که در سال ۸۱ در استان کرمان رخ داده بود با اعلام رضایت تمامی اولیای دم بسته شد. در گزارشی که روزنامه همشهری در تاریخ ۳۰ خرداد ۹۷ منتشر کرده، آمده: «در سال۸۱، ۶ جوان که گفته می‌شد عضو یک پایگاه مقاومت بسیج در کرمان بودند، تصمیم گرفتند برای مبارزه با فحشا و فساد خودشان دست به کار شوند. بر اساس اعترافات آن‌ها در جلسات دادگاه، مصیب نخستین قربانی بود. این گروه مصیب را در ۲۲شهریور۸۱ به جرم مشروب‌فروشی دستگیر کرده و به قتل رساندند؛ اگرچه اتهام مشروب‌فروشی مصیب هیچ‌گاه تایید نشد. ۲۹شهریور، این جوانان فردی به نام محسن را به اتهام موادفروشی به قتل رساندند. جمیله، سومین قربانی قتل‌های محفلی در کرمان بود. محمدرضا و شهره ۲ قربانی دیگر قتل‌های محفلی کرمان بودند که در آبان‌ماه به قتل رسیدند. ۶ جوان یاد شده معتقد بودند که این دو رابطه نامشروع داشتند، اما مادر شهره در همان روزها گفته بود که دخترش و محمدرضا نامزد بودند. قتل این دو نفر باعث شد تا قتل‌های محفلی کرمان لو برود. پیگیری ماموران موجب شد اسفند سال۸۱ ابتدا یکی از متهمان و سپس ۵ نفر دیگر بازداشت شوند. ۲ سال پس از وقوع این قتل‌ها، خانواده مصیب، محسن و جمیله با دریافت دیه رضایت دادند، اما تا پیش از سال۹۷ اولیای دم ۲ مقتول دیگر رضایت نداده بودند. سال ۹۷ رییس کل دادگستری کرمان خبر داد آن‌ها هم رضایت دادند تا ۱۶سال پس از وقوع اتفاقاتی هولناک، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های جنایی در استان کرمان بسته شود.» روند رسیدگی به جرم این ۶ جوان حدود ۱۲ سال دادگاه طول کشید و تسریعی در صدور حکم و اجرای حکم اعدام هم در آن دیده نمی‌شد! حال آیا این‌همه تعجیل در اجرای این حکم اخیر عجیب نیست؟
    • ؟ IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
      0 9
      چه سوالات سختی؟! خب حالا طبق نوشته شما، اون جوونها چی رو هدف قرار داده بودند؟ برای جلوگیری از منکرات اقدام کرده بودند یا اشاعه آنها؟ اغتشاشات اخیر هدفش چیه؟ اون که چاقو به مامور زده برای مبارزه با منکرات بوده یا اشاعه آنها؟ جای تردیده؟ شما اگر در مورد اون شش تا تردید بکنی در مورد آلات میدانی فحشاطلب دشمنان می تونی انکار بکنی؟
  • یک نقد فقهی و حقوقی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    38 0
    روزنامه اصولگرای فرهیختگان از اجرای حکم اعدام محسن شکاری انتقاد کرده و نوشته است: نمی‌توان با فراغ بال و گشاده‌دستی اعدام کرد. به گزارش فرهیختگان، آنچه در بخشی از فضای رسانه حاکم است و در قسمتی از افکار عمومی سایه افکنده، سؤالات، ابهامات و انتقاداتی به نحوه رسیدگی به جرم و اجرای حکم محسن شکاری وجود دارد که بهتر بود قوه قضائیه قبل یا حین فرآیند به اطلاع مردم می‌رساند و افکار عمومی را چنین بی‌پناه نمی‌کرد. یکی از همین ابهامات این است که بر فرض اطلاق محاربه بر عمل این متهم، آیا اعدام تنها مجازات ممکن بوده است یا می‌شد با مجازات دیگری، زمینه بروز التهاب بیشتر در فضا و افکار عمومی را محدود کرد؟ این روزنامه در ادامه به نقل از یک حقوقدان نوشته است: هر سلاح‌کشیدنی محاربه نیست، حتی اگر منجر به ترس مردم شود. ثانیاً اگر بپذیریم محاربه بوده است، محاربه طبق قانون و طبق حکم قرآن ۴ مجازات دارد؛ اعدام، مصلوب کردن، قطع خالفین (قطع دست راست و پای چپ یا دســـت چپ و پای راست) و نفی بلد است. فرهیختگان ادامه داده است: ایـن حقوقدان در ادامـه صحبت‌های خود به نکته مهم دیگری اشاره می‌کند که در افکار عمومی محل سـؤالات بسـیار واقع شـده؛ فاصله اندک میان صدور رأی و اجـرای حکـم، کـه البتـه به گفته برخی کارشناسـان قضایـی به قصد ایجاد بازدارندگـی بـرای اغتشاشـگران در فضـای کنونـی کشـور صـورت گرفتـه اسـت. وی در ایـن مـورد توضیـح مـی‌دهـد: نکتـه بعـد این‌کـه در فقـه «اصـل احتیـاط در دمـا» را داریـم. «وقتـی می‌خواهیـد کسـی را بکشـید بایـد نهایـت احتیـاط را بـه خـرج دهیـد». بـا فـراغ بـال و گشاده‌دسـتی نمی‌تـوان اعـدام را انجـام داد.
  • عبدالله IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    1 22
    اصل در اجرای حدود و شاید هم یکی از فلسفه‌های آن ، زود اجرا شدنش هست. طبق برخی نقل‌ها، در زمان پیامبر از دستگیری تا اعتراف یا حضور شاهدان و تحقیق و بررسی و نهایتا صدور و اجرای حکم شاید نصف روز طول می‌کشیده است. پس اصل اینه که زودتر حکم اجرا بشه. و اصل تاثیرگذاری هم اینطوری عملی میشه. چه مجرم از عوام باشه چه خواص. اینکه قبلاً خیلی طول می‌کشیده و مثالهایی که در کامنت بالا هست یا مصلحتی در اونا بوده یا اگر نبوده اشتباه دستگاه قضا بوده. به هرحال الان داره کار درستی انجام میشه و موجب افزایش آرامش مردم میشه. مراحل دستگیری و تحقیق و اعتراف و فیلمهای کاملا واضح هم که روشنه. می‌ماند تشخیص نوع مجازات که طبیعتا با قاضی هست. مثل تشخیص درمان که با دکتره و همه قبول دارن موفق باشید
    • . IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 25
      احسنت. مختصر و روشن.
  • منطق سلیمانی CA ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 23
    مکتب و منطق را از بهترین مسئولین یاد بگیریم! سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:«برجسته‌ترین ویژگی شهید سلیمانی فهیم و صاحب‌نظر بودن او بود و بزرگان کشور و جهان اسلام وقتی منطق شهید سلیمانی را گوش می‌کردند، آفرین می‌گفتند.»«مهم‌ترین عامل بزرگ شدن شهید سلیمانی این بود که مطیع حضرت آقا بود. شهید سلیمانی دفاع‌کننده منطق میدان و دیپلماسی بود و پیرو ولایت بود.»«وقتی ما از مکتب شهید سلیمانی حرف می‌زنیم باید فضای دیپلماسی و سیاسی کشور این باشد که همه در کنار هم قرار بگیرند». باید این منطق جا بیفتد که در جهان اسلام سیاست ما سیاست تقابل با جهان سلطه است و نه شیعه و سنی. در دیدار آبان ماه با هیئتی از سوی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) خاش گفتند:«من در دوران ۸ سال دفاع مقدس در خط مقدم جبهه حضور داشتم و ما در طول انقلاب همواره در صحنه بوده‌ایم؛ از جمله در تمام دوره‌های انتخابات کشور و این افتخار ماست.»«کسی که از مرز خود دفاع نکند ناموس ندارد؛ شما بپرسید از مسجد امام حسین(ع) که من پیش‌نماز آن هستم حتی یکی نفر هم بعد از نماز جمعه به خیابان نیامد و در آشوب اخیر خاش حضور نداشت. گفتم کسی حق ندارد از مسجد بیرون برود چون می‌دانستیم منافقین بیرون هستند و می‌دانیم چه‌کار می‌کنند.»«ما مطلع هستیم که منافقان و دشمنان چه نقشه‌ها و طراحی‌هایی دارند. ما غیر از اسلام، نظام اسلامی، ایران و اخوت با شیعه، حرفی نداریم؛ باید تاریخ را بخوانید تا متوجه شوید ما اهل‌سنت سیستان و بلوچستان با برادران شیعه چه ارتباط نزدیکی داشته‌ایم.»«من حتی از جانب گروهک‌های معاند تهدید شده‌ام اما اینها تأثیری ندارد. ما شما برادران تشیع را به‌خاطر خدا دوست داریم وگرنه چیزی از شما نگرفته‌ایم که بگویند این دوستی به‌خاطر دنیاست.»«ما این مملکت را دوست داریم، رهبری دوست ما هستند؛ این مملکت بعد از این نظام اسلامی به درد ما، به درد دین و اسلام و حتی به درد ناموس مسلمین نمی‌خورد.» ما را که دردِ عشق کُشت، وصلِ دوست دوا کند! باید دوست و دشمن محمد (ص) را شناخت! باید امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) را شناخت! آن هم در فاطمیه! «دیدم که بعد از قرن‌ها در داشت می‌سوخت | ما عشق را پشت در این خانه دیدیم | زهرا در آتش بود؛ حیدر داشت می‌سوخت».
    • عبدالله IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      147 0
      «منطق سلیمانی» یعنی این‌که ابتدا «فیلترشکن را خاموش کنی» و «راه نفوذ اغیار را ببندی» و بعد با پرچم کشور خودت داستان‌سرایی کنی نه پرچم کشور کانادا! به همین سادگی!!
    • پرچم حق🇮🇷🇵🇸 CA ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 18
      ما طلبه هستیم (در کل جهان!)... طلبه و طالب علم امام ... امام علی بن ابی طالب! ما در خارج ایران هستیم ولی ان شاء الله در داخل ولایت خدا. درس خارج در داخل ولایت! حاج آقا بهجت در درس خارج میپرسند «آیا تلفن می کنید به مرحوم والد؟» مگر شهید میمیره؟!؟ خاطراتی کوتاه از سیره و سبک زندگی آیت‌الله بهجت قدس‌سره:«از کانادا آمده بود آقا را ببیند، از پدر و مادری لبنانی و کانادایی بود. چیزهایی شنیده بود و کنجکاو بود دلهره و شک در چهره‌اش پیدا بود. وارد اتاق شد، دید آقا دارد تسبیح می‌چرخاند. به لب‌های آقا خیره شد، دید تکان نمی‌خورند. با خود گفت: «این چه عالمی است که تسبیح می‌گرداند و ذکر نمی‌گوید؟!» هنوز ننشسته بود که آقا فرمود: 'بله! ذکری از امام سجاد علیه‌السلام روایت شده است. که هر کس آن ذکر را بعد از نماز صبح بخواند، تا غروب هر چه تسبیح بگرداند، برای او ذکر می‌نویسند' رنگش پرید. فقط سکوت کرد. آن‌هایی که نشسته بودند، چیزی نفهمیدند؛ نمی‌دانستند چه خبر است؟!» حاج حسین یکتا گفت خبری در راه است! سنصلي في القدس ان شاء الله! با قاسم!! به همین سادگی! 🇮🇷🇵🇸
    • وَٱلْعَـٰقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ🇮🇷🇵🇸 CA ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 18
      «عبداللّه بن عباس و محمّد بن حنفیّه آدمهای كوچكی نبودند؛ اینها افراد سیاستمدار روشن بینی بودند و از نظر منطق آنها یعنی از نظر منطق سیاست و منفعت، از نظر منطق هوشیاری بر اساس منافع فردی و پیروزی شخصی بر رقیبان، واقعاً هم آمدن اباعبداللّه محكوم بود. ابن عباس یك راه سیاسی زیركانه ای پیشنهاد كرد از نوع همان راهها كه معمولاً افراد زیرك كه مردم را وسیله قرار می دهند عمل می كنند، و آن اینكه مردم را جلو می اندازند و خودشان عقب می ایستند؛اگر مردم پیش بردند، آنها از نتیجه ی عمل مردم بهره می برند و اگر شكست خوردند آنها زیانی نبرده اند. گفت:مردم كوفه به شما نوشته اند كه ما آماده ی نصرت تو هستیم. شما بنویسید به مردم كوفه كه عمّال یزید را از آنجا بیرون كنند و وضع آنجا را آرام نمایند. (بگیر و ببند و بده به دست من پهلوان!)، یكی از دو كار خواهد شد: یا این كار را می كنند یا نمی كنند؛ اگر این كار را كردند، شما راحت می روید و كارها را در دست می گیرید و اگر این كار را نكردند به محظوری گرفتار نشده اید. عتنا نكرد به این حرف، گفت: من می روم. گفت:كشته می شوی. گفت:كشته شدم كه شدم. گفت:آدمی كه می رود و كشته می شود، زن و بچه با خودش نمی برد. فرمود:زن و بچه را هم باید با خودم ببرم. آری، منطق شهید منطق دیگری است.[استاد مطهری، کتاب شهید (قیام و انقلاب مهدى ع)]». اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ! ای پدر بنده ی خدا! یعنی هر که بنده ی خدا شد، امام حسین در حق او پدری میکند-میشود علی اکبر امام حسین. باید کمک کنیم مردم بنده ی خدا بشوند و از فرزندان زهرا (س) و امام (ع) بشوند! این به احکام طهارت و نجاست هم کمک میکند! يَا مَوْلايَ يَا أَبا عَبْدِ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيَابِها. جایی ندارد تفرقه بین حسینی ها | دیدید که تابوت یک سردار ایرانی، تشییع شد آن هم به دست کاظمینی ها! آن هم به دست خارجی ها...خارجی هایی از جنس ما! ما طلبه هستیم (در کل جهان!) طلبه و طالب علم امام... امام علی بن ابی طالب! ما در خارج ایران هستیم ولی ان شاء الله در داخل ولایت خدا... و هیچ کدام از این پیام رسان های غرب (یا غرب زده) را استفاده نمی کنیم، تبلیغشون هم نمی کنیم، دعا هم می کنیم که عاقبتشون بشود عاقبت مکذبین. خدایا! عاقبت ما را ختم به شهادت کن! 📩
  • وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ CA ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    0 41
    قرن، قرن ایران و اسلام است! پس معامله قرن، معامله قرنی از جنس آمریکا، اسرائیل، اوروپا، یا غرب نیست و نخواهد بود! قرن، قرن عباس دانشگر است، قرن تفکر قاسم سلیمانی و قرن اندیشه انقلاب اسلامی! حاج قاسم گفت:«هر کس به مدار مغناطیسی علی بن ابیطالب نزدیک تر شد، این مدار بر او اثر گذاشته و او سلمان پاک میشود. فلسفه شهید، فلسفه این اتصال است. اتصال قطره به دریا. قطره دیگر دیده نمی شود. همه اش دریاست.» يَا رَبَّ الْبَرَارِي وَالْبِحَارِ! يَا مَن فِي الْبِحَارِ عَجَائِبُهُ! لَّوْ كَانَ ٱلْبَحْرُ مِدَادًۭا لِّكَلِمَـٰتِ رَبِّى لَنَفِدَ ٱلْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَـٰتُ رَبِّى وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِۦ مَدَدًۭا. سلام فرمانده! سلام آقا جان! امروز در مسئله‌ی عدالت عقبیم. ولی ان شاء الله، با السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ جلو میفتیم! همانطور که شما گفتید، آنها زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند، برای برآوردن آن نیاز شتافتند؛ آن هم در میدان سختی مثل میدان جنگ، میدان جهاد، میدان فداکاری؛ سابقون اینها هستند! ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم! دشمن ما میخواهد کاری کند که تیم ملی سلیمانی ها از جهان حذف شود که موفق نمیشود! این انقلاب با حذف و فیلتر امکان پذیر نیست! ما را که نمیتوانند حذف کنند! قاسم تکثیر شد! آرمان تکثیر شد! آرشام تکثیر شد! اگر دشمن ما شتاب زده است، ما هم السابقون السابقون! به کوریه چشم منافقان و دشمنان و حسودان! بیا جون من بیا، بیا یارت میشم! هوادارت میشم، گرفتارت میشم! پیروزی به وسیله ما و از آن ماست، و روبه روی دروازه زمان، فریاد میزنیم، به فریاد ما و فلسطين برس، بشتاب! سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! خط الحسین واضح! خط حزب الله ست! السلام علي الحسين و علي علي ابن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين. خون حاج قاسم کلید فتح بیت المقدس است! سنصلي في القدس ان شاء الله! با قاسم! با شما! 🇮🇷🇵🇸
  • راه بین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 30
    دو نکته: 1- کسانی که با اعدام محاربان مخالفند، فقط چند لحظه خود را جای آسیب دیدگان و خانواده هایشان بگذارند، که بهترین عزیزشان از دست رفت یا آسیب دید. آنگاه این مخالفان طرز طلب شان و برخورد با مجرم قطعا فرق می کند! 2- و اما در مورد معترضان باصطلاح اخلاقی و فقهی و حقوقی با جرئت می گویم مسئله اعتراض آنان در صورت عدم توجه به نکته 1 ، صد درصد چیز دیگریست... خودنمائی و دیده شدن و یا همراه بودن و خواستار بودن همان چیزی که محاربان در پی آن بودند،منتهی جرئت بیان علنی آنرا ندارند! لظفا اینظر را در صدر نظرات دیگر منتشر کنید به خاطر خود نمائی نمیگم فقط به خاطر روشنفکری گفتم!