جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ حجت الاسلام شریفی گفت: حضرت زهرا (س) قناعت را در زندگی خود برای درس آموزی مسلمانان به ودیعه گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی شب گذشته در مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه امام صادق (ع) حاجی آباد اظهار داشت: در روایتی خداوند به حضرت موسی علیه السلام وحی فرستاد و فرمود: شش چیز در شش جا قرار داده، امّا مردم جای دیگر آن را طلب می کنند و هرگز موفّق نمی شوند و به آن دست نخواهند یافت.

وی افزود: نخست «آسایش است که در بهشت قرار داده ام است، ولی مردم در دنیا طلب می کنند» ما به زعم خویش خیال می‌کنیم با آباد کردن دنیا خود در این عمر کوتاه به آسایش خواهیم رسید چه بسا متحمل سختی ها شده و شاید حتی مزه شیرین آن در کام ما تلخ شود.

امام جمعه حاجی آباد ادامه داد: دومین مطلب از حدیث قدسی « علم در گرسنگی به دست می آید؛ ولی مردم با شکم سیر می خواهند کسب علم کنند»؛ کسب علم و دانش با همت و تلاش برای انسان رقم می خورد چه بسا علما بزرگ اسلام و حتی کسانی که در پیشرفت علم غیر مسلمان نیز برای کسب علم چه سختی ها و گرسنگی ها کشیده اند.

به گفته حجت الاسلام شریفی، «مقام و رفعت در فروتنی و تواضع به دست می آید؛ ولی مردم با تکبّر می خواهند آن را جستجو می کنند» وجود نازنین پیغمبر اسلام (ص) با مردم و فقرا نشست و برخاست داشت به معنای تمام متواضع بود و خداوند او را در دنیا و آخرت عزت داد.

وی اظهار کرد: «عزّت در بیداری شب به دست می آید، ولی مردم در دربار سلاطین و حاکمان در جست و جوی می کنند. » هر جا برای حتی کار کوچک به دنبال سلاطین و آنهای که کاری از دست آنها بر می آید گشتیم و مدد خواستیم و از خدا یاری نجستیم آن وقت است که عزت خود را زیر پا گذاشتیم.

امام جمعه حاجی آباد با بیان اینکه پنجمین مورد از سفارشات خداوند به حضرت موسی(ع) این است «مستجاب شدن دعا در خوردن غذای حلال است و مردم آن را در سر و صدای بسیار جستجو می کنند»؛ می خواهی عزیز باشی، سلامت باشی، عاقبت به خیر باشی و مشمول دعای خیر امام زمان(عج) باشی اکسیر اعظم، نماز شب است.

حجت‌الاسلام شریفی بیان کرد: «بی نیازی در قناعت کردن به دست می آید، امّا مردم به دنبال کسب مال فراوان هستند»؛ انسان در واقع سیری ناپذیر است مانند آب دریاست و هر چه بنوشد تشنه تر می شود. این حکایت آدمی است و تنها عامل بازدارنده آن قناعت است.

وی خاطرنشان کرد: قناعت در سراسر زندگی حضرت زهرا (س) که همه ائمه اطهار(ع) به آن افتخار می کنند، رخ نمایی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha