دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام محمد پاشایی

حوزه/ در ابتدای راه یک طلبه بودم و با نقطه‌نظرات متفاوتی مواجه شدم، برخی تمسخر کرده و می‌گفتند یک روحانی و طلبه را چه به تولید؟! برخی نیز نه‌تنها استقبال کردند؛ بلکه برای حمایت از توسعه کار ما آبرو هم گذاشتند و راهنمایی و مشاوره دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه رهبر انقلاب در سال‌های اخیر با تأکید بر روی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان تأکید داشته‌اند.

در واقع در شرایطی که دشمنان نظام باهدف قراردادن تولید و اقتصاد کشور به دنبال ضربه‌زدن به اقتصاد کشورمان هستند حمایت از تولید و اشتغال‌زایی یک اصل مهم و اساسی است.

حجت‌الاسلام محمد پاشایی طلبه حوزه علمیه قم یکی از افرادی که فعل خواستن را به‌خوبی صرف کرده و وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شده است.

این فعال اقتصادی و کارآفرین در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره موفقیت خودش در عرصه اقتصادی اظهار داشت: از حدود هفت سال پیش فعالیت خودم را در زمینه صنعت چوب آغاز کردم و این کوشش همواره در مسیر توسعه بوده و در حال حاضر در زمینه‌های مختلف طراحی، تولید و اجرای دکوراسیون چوبی مسکونی، اداری، تجاری و همچنین در حوزه محصولات دکوراتیو چوبی، انواع درب داخلی، سرویس خواب و محصولات رنگ و ممبران فعالیت داریم.

حجت‌الاسلام پاشایی به اشتغال آفرینی صورت‌گرفته اشاره کرد و گفت: وی با بیان اینکه چهار مهندس معمار و هفت طراح تحصیل‌کرده در مجموعه "تک‌درخت" مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی برای ۳۶ نفر به طور مستقیم و ۴۵ نفر به‌صورت غیرمستقیم در سطوح مختلف اشتغال‌زایی کرده است.

برخی می‌گفتند طلبه را چه به تولید و کارآفرینی؟!

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ما این است که اولین مجموعه‌ای در استان هستیم که با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و سفارشی شده، فرایندهای تولید را پیش می‌بریم و همچنین فروش شرایطی و قسطی نیز جزئی از مزایای این مجموعه است.

حجت‌الاسلام پاشایی با بیان این که تأکید رهبری بر ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند زمینه مناسبی برای فروش محصولات است، تأکید کرد: فراهم‌کردن زمینه تولید داخلی و رسیدن به فضای رقابتی و در نتیجه ارتقای کمّی، کیفی و تنوع تولیدات از رسالت‌های حکومت است و باید برای آن تمهیداتی در نظر داشته باشد.

برخی می‌گفتند طلبه را چه به تولید و کارآفرینی

وی تأکید کرد: در ابتدای راه یک طلبه بودم و با نقطه‌نظرات متفاوتی مواجه شدم، برخی تمسخر کرده و می‌گفتند یک روحانی و طلبه را چه به تولید؟!، برخی نیز نه‌تنها استقبال کردند؛ بلکه برای حمایت از توسعه کار ما آبرو هم گذاشتند و راهنمایی و مشاوره دادند.

حجت‌الاسلام پاشایی تأکید کرد: رهبری با بیان اینکه اشتغال‌زایی جهاد اکبر است حوزه رسالت ما را مشخص کرده‌اند؛ ازاین‌رو علی‌رغم محدودیت‌های موجود قاطعانه به این حوزه ورود پیدا کردم.

وی کمبود نقدینگی را یکی از اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: فعالان تولیدی دلال و یا سرمایه‌دار نیستند که منابع زیادی داشته باشند و ازاین‌رو نقدینگی کافی ازجمله دغدغه‌های ما است.

از مسئولین انتظاری جز تصمیم کارشناسی نداریم

مدیرعامل صنایع چوبی تک‌درخت سپس با تأکید بر ضرورت وجود دیدگاه تخصصی و علمی توسط مسئولین گفت: هیچ انتظاری از مسئولین نداریم؛ به این معنا که انتظار نداریم کار خاصی برای ما انجام دهند؛ اما باید علم و تخصص تولید را داشته و زیرساخت‌ها را تأمین کنند که در این صورت تولیدکنندگان به نحو احسن رسالت تولیدی خود را بیش‌ازپیش ایفا می‌کنند.

وی با بیان این که مسئولین نباید به‌جای مانع‌زدایی، مانع زایی کنند، تأکید کرد: در صنعت چوب از ابتدا که مواد اولیه و چوب تازه خریداری می‌شود تا زمانی که به‌عنوان محصولی کامل به دست مشتری برسد پروسه‌ای در حدود یک سال را طی می‌کند و زمان بازگشت سرمایه کوتاه‌مدت نیست؛ اما طبق ضوابطی که تعریف شده تسهیلاتی که برای خرید مواد اولیه اعطا می‌شود باید حداکثر طی شش ماه و در قالب سه قسط به بانک پرداخت شود که در صنف ما عملاً امکان‌پذیر و مفید نیست.

حجت‌الاسلام پاشایی ابراز داشت: در برخی موارد تولیدکننده را در جایگاه متهم قرار داده و با سوءظن فعالیت‌های او را مورد بررسی قرار می‌دهند؛ لذا آن فضای اعتمادی که برای پیشرفت و تولید بین مسئولین و فرماندهان جهاد اکبر لازم است را از بین می‌برد، درحالی‌که در وضعیت جنگ همه‌جانبه اقتصادی و باتوجه‌به شرایط حساس جامعه، تنها راه نجات حمایت از عده‌ای است که تمام توانشان و حتی زندگی‌شان را تحت‌الشعاع تولید قرار داده‌اند، لذا حتماً در این راستا نیاز داریم برای اصلاح امور اقتصادی جامعه، نوع نگاه به تولیدکنندگان حمایتی باشد.

برخی می‌گفتند طلبه را چه به تولید و کارآفرینی؟!

وی خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی نوع سیاست‌گذاری‌ها به ضرر تولید است، ما در مجموعه تولیدی خودفروش اقساطی یک‌ساله داشتیم؛ اما مدتی است که بانک‌ها طبق مصوبات جدید، دیگر چک یک‌ساله قبول نمی‌کنند و حداکثر زمان برای سررسید اسناد خرید دین شش‌ماهه شده و همین امر در میزان فروش تأثیر بسیار منفی‌ای خواهد داشت، چرا که مشتری این امکان را ندارد در طول شش ماه تمام هزینه‌ها را پرداخت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه درس خارج IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 1
    اکثر استارتاپ ها به یه نحوی از اغتشاشات حمایت کردند. ما بچه انقلابی ها کجا بودیم؟ داشتیم صیغ ماضی را کار می کردیم که چطور درست ادا کنیم و مخارج حروف قواعد تجویدی را غلط نگیم. کار این طلبه بزرگوار شایسته تقدیر است. بچه های انقلابی اگه عرصه های متفاوت را در دست می گرفتند نه درهای بسته الان به وجود می آمد نه مشکلات اقتصادی نه فرهنگی نه سلبریتی زدگی و نه.... الان هم امثال این طلبه الگوی ما هستند.