جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار دانش‌آموزان نخبه و منتخب همدان با امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز سرعت تغییر و پیشرفت در دنیا بسیار زیاد است، گفت: نسل جوان باید خود را برای این تغییرات آماده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان نخبه و منتخب همدان با بیان اینکه امروز سرعت تغییر و پیشرفت در دنیا بسیار زیاد است، اظهار داشت: نسل جوان باید خود را برای این تغییرات آماده کند.

وی افزود: آنچه امروز ارزش افزوده ایجاد می‌کند، دیگر نفت نیست و فکر و علم جوانان این مرز و بوم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم ارتباط گیری دانش آموزان و نسل جوان با شرکت‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان ما که دغدغه انقلاب و آینده کشور را دارند، امروز لازم است با ارتقا فعالیت‌های علمی خود، از نظر علمی در مدارس بهترین باشند.

وی با اشاره به بیان دغدغه‌ها و مشکلات دانش‌آموزان حاضر در جلسه، یادآور شد: برخی از اشکالات مطرح شده قابل توجه است که باید مدیر کل آموزش و پرورش نسبت به آن نظارت داشته باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نسبت به دروس قرآن و دینی و معلمان مربوطه نیازمند توجه ویژه هستیم، گفت: معلم‌های دینی و قرآن ضمن اینکه خود باید توانایی در آموزش صحیح مطالب کتاب را دارا باشند، ضروری است تا در این حوزه علم و آگاهی خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که در عرصه آموزش و پرورش با آن روبرو هستیم، عدم آموزش روش مطالعه به دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از اینکه در مدارس تنها گفته می‌شود درس بخوانید، اما نحوه صحیح درس خواندن را آموزش نمی‌دهند، اظهار کرد: تکنیک و مهارت مطالعه خود یک رشته تحصیلی در برخی از کشورهای خارجی است و متاسفانه این ضعف در سیستم آموزشی ماست.

وی با بیان اینکه باید این مشکل در سیستم آموزشی مورد توجه قرار گیرد، گفت: نحوه مطالعه درس ریاضی با دینی متفاوت است و باید راه صحیح درس خواندن را به دانش آموزان آموزش دهیم.

در این دیدار نیز تعدادی از دانش‌آموزان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در رابطه با مسائل روز و مربوط به جامعه دانش‌آموزی پرداختند.

نسل جوان خود را برای تغییرات و پیشرفت سریع آماده کند

نسل جوان خود را برای تغییرات و پیشرفت سریع آماده کند

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha