یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/  دیدار مدیر ستاد اقامه نماز قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه به جذابیت‌های نماز اشاره کرد و افزود: ستاد اقامه نماز می‌بایست به دنبال تولید محتوایی جذاب و عرضه ای جذاب‌ تر باشد تا بتواند در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در اقشار مختلف، سعادت‌مند باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز استان قم، ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم(س)، از اقدامات ستاد اقامه نماز تقدیر کرد و گفت: اقدامات ستاد اقامه نماز اقدامات خوبی بوده است که تاثیر آن در جامعه مشهود است، اما می‌بایست در راستای اثرگذاری آن اقدامات بر قشر نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی‌های موثر تری صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به تشریح سیره عبادی حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و خاطر نشان کرد: خط سیر عبادی اولیاءالله عبادت و تضرع در پیشگاه خداوند است که اوج قله آن در نماز حضرت زهرا(س) نمایان می‌شود.

وی در ادامه به فرازی از کتب معتبر عالم اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: نماز حضرت زهرا(س)، همچون مشرقی نورانی، سماوات نورانی ملائک را منور می‌کند.

امام جمعه قم با تشریح وظایف اقشار در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه، بسترسازی و عمق بخشی به نماز را عمده وظایف دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی دانست و گفت: همه ظرفیت‌ها می‌بایست ید واحده‌ای باشند تا با ایجاد مساجد تراز انقلاب اسلامی، نماز جماعت مساجد با شکوهی بیش از پیش اقامه شود.

عضو خبرگان رهبری در پایان به جذابیت‌های نماز اشاره کرد و افزود: ستاد اقامه نماز می‌بایست به دنبال تولید محتوایی جذاب و عرضه ای جذاب‌ تر باشد تا بتواند در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در اقشار مختلف، سعادت‌مند باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی به تشریح اهم فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری و با هدف بهبود سطح کیفی نماز در ادارات و مدارس استان، ‌در نماز جماعت دستگاه‌های مختلف شرکت کرده‌ایم تا با کیفیت‌ سنجی و ارائه راهکارها و پیشنهادات به مدیران دستگاه‌ها، در راستای بهبود وضعیت نماز جماعت گامی برداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی عرب‌پور در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی خاطر نشان کرد: دوره توانمندسازی ائمه جماعات ادارات، دوره توانمندسازی ائمه جماعات و روحانیون طرح امین در مدارس با حضور حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی و دوره آموزشی ویژه مدیران کل دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها از جمله اقدامات ستاد اقامه نماز در این حوزه بوده است.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه نماز بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که با مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شده است که با توجه به وسعت شهرک‌های صنعتی و مشکلات رفت‌ و آمد کارکنان کارخانجات، به دنبال رایزنی جهت ایجاد محیط نمازخانه در مجموعه‌ها و کارخانجات هستیم.

ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه/نماز، اوج قله زندگی حضرت زهرا(س)بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha