جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / مراسم روضه ایام فاطمیه در مدرسه علمیه سفیران

حوزه / امام جمعه همدان گفت: آنچه امروز لازم است در جامعه ترویج پیدا کند و از سیره حضرت زهرا(س) الگو بگیریم ایستادگی قاطعانه در برابر مستکبران و دفاع از حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مراسم عزاداری ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه و روحانی مدافع امنیت و شهید مولوی عبدالواحد ریگی شب گذشته در مدرسه علمیه سفیران هدایت همدان با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان همدان و با حضور آیت الله طه محمدی و حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان برگزار شد.

امام جمعه همدان در این مراسم با اشاره به لزوم آشنایی طلاب با سیره حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: از مسائلی که حضرت زهرا(س) در خطبه فدک نسبت به آن تأکید داشتند، بحث حاکمیت ولی خدا در جامعه بود.

وی با بیان اینکه در نگاه اسلام، سیاست یعنی تدبیر وحیانی و عقلانی در جامعه، گفت: سیاست در جامعه اسلامی به این معنا است که فرد برای اجرا شدن حدود و احکام الهی در جامعه تلاش می‌کند نه برای قدرت طلبی و سلطه جویی.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه حذف امیرالمومنین(ع) به عنوان نماد دین از عرصه سیاست و ولایت را برای جامعه خسارت بار دانستند و یادآور شد: آنچه امروز لازم است در جامعه ترویج پیدا کند، و از سیره حضرت زهرا(س) الگو بگیریم ایستادگی قاطعانه در برابر مستکبران و دفاع از حق است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه شاگردان مکتب حضرت زهرا(س)، حمایت از حق و فریاد زدن در جایی است که حق، ناحق و تضییع می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha