شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانم شیری مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد در کارگاه آموزشی ویژه مجردین

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد در کارگاه آموزشی ازدواج، اولین نیاز ضروری و شرایط مهم برای آمادگی ازدواج را بلوغ عقلی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم مریم شیری روز گذشته در کارگاه آموزشی طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، اظهار کرد: در مورد ازدواج اولین مسئله قبل از جلسه خواستگاری آمادگی برای ازدواج است؛ به این معنی که آیا دختر و پسر شرایط لازم برای ازدواج را دارند یا خیر؟ همچنین در مورد بلوغ و آمادگی برای ازدواج بحث بسیار است اما اگر به دین مراجعه کنیم قرآن کریم بلوغ اشد را ملاک آمادگی برای ازدواج بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در بلوغ اشد، انواع بلوغ روانی، اجتماعی، عقلی، فرهنگی، جنسی و جسمی مطرح است اما متأسفانه آن چیزی که امروز در جامعه به عنوان آمادگی برای ازدواج مطرح است فقط بلوغ جسمی و جنسی است.

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی محرک های بلوغ جنسی در جامعه زیاد شده و ما شاهد بلوغ زودرس جوانان هستیم بنابر این فاصله زیادی بین بلوغ اخلاقی و اجتماعی و بلوغ جنسی اتفاق افتاده است، بنابراین جوانان عواقب بسیار سنگینی را بخاطر فشار بلوغ جنسی زودرس تحمل می‌کنند که گاهی سبب بحران های روانی و اختلالات رفتاری در جوانان می شود و متأسفانه با توصیه های غیر منطقی و جاهلانه برای بهبود این حالات توصیه به ازدواج بین جوانان می شود، پس اولین نیاز ضروری و شرایط مهم برای آمادگی ازدواج بلوغ عقلی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha