دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رقابت ورزشی طلاب خراسان

حوزه/ مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه خراسان گفت:جشنواره ورزشی طلاب حوزه علمیه خراسان با برگزاری مسابقات رشته دارت و شنا به روزهای پایانی آن نزدیک می شود.

حجت الاسلام سید مجید علیزاده در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد بیان کرد: با توجه به تأکیدات و سفارشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشویق و ترغیب طلاب به ورزش، حوزه های علمیه باید با توسعه ورزش خصوصا ورزش های همگانی موجبات سلامت جسمی، نشاط و شادابی روحی همه طلاب را فراهم نمایند.

مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: سلامت جسمی، نشاط و شادابی نقش مهمی در سلامت روحی و فکری انسان دارد و اگر طلاب از لحاظ جسمی سالم باشند می توانند با نشاط و شادابی بیشتر درعرصه تحصیل و تهذیب نیز موفق بوده و کارآمدی بیشتری نیز در فعالیت های تبلیغی و اجتماعی خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان «جشنواره ورزشی طلاب حوزه علمیه خراسان» را در سطحی وسیع و با محوریت ورزش های همگانی برگزار کرده، ابراز کرد: در تعالیم دین مبین اسلام نیز از تنبلی، سستی و افسردگی نهی بسیار شده و جهت سلامتی و آمادگی جسمی و شور و نشاط روحی نیز بعضی از رشته های ورزشی مانند شنا، تیراندازی و آمادگی جسمانی تاکید شده است که طلاب و روحانیون می بایست در این رشته ها پیشگام بوده و با جدیت دیگران را نیز به آنها سوق دهند و سفارش نمایند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه با فراخوانی که در این جشنواره ورزشی صورت گرفت، بیش از ۱۶۰۰ نفر از طلاب در رشته های ورزشی هشت گانه شنا، والیبال، دارت، آمادگی جسمانی، تکواندو، دوو میدانی، پینگ پنگ و تیراندازی ثبت نام کردند، گفت: در مراسم افتتاحیه جشنواره ورزشی طلاب حوزه علمیه خراسان که در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، حدود هزار نفر از ثبت نام کنندگان حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه پس از مراسم افتتاحیه بلافاصله افراد شرکت کننده در سه رشته تیراندازی، پینگ پنگ و والیبال به رقابت پرداختند، افزود: مسابقات رشته تیر اندازی با شرکت ۲۰۰ نفر و مسابقه پینگ پنگ با حدود صد نفرشرکت کننده برگزار و نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص و اعلام شدند.

مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه دوی ۱۰۰ و ۸۰۰ متر نیمه استقامت، با حضور بیش از صد نفر شرکت کننده و اعلام نفرات اول تا سوم، ابراز کرد: مسابقات آمادگی جسمانی نیز با شرکت حدود ۸۰ نفر در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد که در هر رده سنی نفرات اول تا سوم مشخص شدند.

وی در ادامه بیان کرد: مسابقات تکواندو نیز در پنج وزن برگزار و نفرات برتر مشخص شدند، در مسابقات دارت نیز برای آشنایی شرکت کنندگان با ورزش دارت و قوانین و مقررات و مسابقات آن ، در ۲۰ آذر ماه مرحله تئوری آن برگزار شد و ۲۲ آذر جلسه تمرینی و در ۲۴ همین ماه مسابقه آن با شرکت ۱۵۰ طلبه در سالن خانه دارت خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه مسابقه ورزشی شنا در چهار رشته ی کرال سینه، قورباغه، پروانه و کرال پشت با شرکت حدود ۱۵۰ نفر جمعه ۲۵ آذر ماه در استخر هیات شنای استان واقع در میدان تختی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: مسابقات والیبال با حضور ۴۰ تیم و ۳۸۰ نفر شرکت کننده از سوم آذرماه آغاز و تا هفته اول دی ماه در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته ادامه خواهد داشت.

مسئول تربیت بدنی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه با هیات های ورزشی مربوطه در استان جلساتی برگزار و هماهنگی های لازم جهت برگزاری این مسابقات با کیفیت و استاندارد لازم در هر کدام از رشته های ورزشی صورت گرفته، افزود: برترین های این جشنواره به المپیاد کشوری طلاب که در دهه مبارکه فجر سال جاری برگزار می گردد اعزام خواهند شد.

وی ابراز کرد: با توجه به راه اندازی تربیت بدنی در ساختار جدید معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان و از طرفی آغاز فعالیت انجمن ورزشی طلاب کشور، برگزاری این جشنواره مقدمه ای برای برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی حوزه های علمیه در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha