دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست بصیرتی پژوهشی با موضوع شرح خطبه فدکیه

نشست پژوهشی شرح خطبه فدکیه ویژه طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) مسجدسلیمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست بصیرتی پژوهشی با موضوع شرح خطبه فدکیه امروز به مناسبت ایام فاطمیه و هفته پژوهش به همت معاونت پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان مسجدسلیمان در این مدرسه برگزار شد.

در این نشست، خانم زینب شیخی نسب مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با تشریح بخش هایی از خطبه فدکیه به عنوان منبع مهم تحقیقاتی طلاب و دانش پژوهان عنوان کرد: این خطبه به سخنان معروف حضرت زهرا(س) اشاره دارد و علاوه بر اینکه برای شیعیان بسیار ارزشمند است، ائمه معصوم(ع) نیز به منظور حفظ این میراث گرانبها فرزندان خود را تشویق به حفظ و ثبت آن می کردند.

وی با نام بردن از راویان برجسته این خطبه یعنی حضرت زینب (س) و عبدالله بن حسن معروف به عبدالله محض، بیان کرد: خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به ظاهر برای احقاق حق غصب شده خود یا دفاع از حق امام علی (ع) بود و در حین حال که اینها را نیز حین خطبه بیان می کند اما بلندترین و زیباترین معارف را در مورد خداشناسی، پیامبرشناسی، امام شناسی و علل الشرایع را مطرح می کند.

شیخی نسب با تأکید بر مطالعه عمقی خطبه فدکیه به منظور درک هرچه بیشتر مفاهیم استدلال حضرت زهرا (س)، گفت: در ابتدای خطبه حمد و ستایش این بانوی بزرگوار در برابر احسان عمومی پروردگار است و شکر نیز به دلیل آنچه که خداوند به وی عطا بخشیده صورت گرفته و در این باره علما و مفسرین برجسته اسلام کتب ارزشمندی را به رشته تحریر در آوردند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) مسجدسلیمان با تشریح بخش های مختلف خطبه فدکیه همچون خداشناسی و پیامبر شناسی، ایام فاطمیه را فرصتی مغتنم به منظور بهره بردن هرچه بیشتر برای تحقیق و نکته برداری از منابع پژوهشی برای شناخت بیشتر ابعاد این خطبه ارزشمند به عنوان سند تاریخی شیعیان برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha