دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین درودی در جمع خبرنگاران

حوزه/معاون امور استان‌های ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: هر لحظه حضور روحانیون در آموزش و پرورش و یا فعالیت های تربیتی آنان برای دانش آموزان توسط دشمنان رصد می شود لذا دشمن همواره از ناهماهنگی های فی مابین و نبود برخی ظرفیت ها و تاخیرها سوء استفاده و آن ها را پررنگ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در حاشیه چهارمین نشست رابطین کمیته های همکاری استان های کشور در گفت وگو با خبرنگاران، بیان کرد: در راستای جهاد تبیین مطالبه مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن مضامین بیانیه گام دوم و راهکارهای سند تحول و همچنین آرایش متناسب سیاست های شیطان بزرگ و استکبار جهانی و جنگ رسانه ای هولناک تر از تخریب بمب های اتمی و شیمایی و ویروسی و بطور کلی جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی هر ساله نشست رابطین کمیته های همکاری کشور برقرار بوده البته شیوع کرونا منجر به وقفه‌ای در برگزاری این نشست شد لذا بعد از سه سال، چهارمین نشست را با هدف تبادل تجارب و بررسی ظرفیت های همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان ها امروز در شهر قم برگزار کردیم.

دشمن به دنبال آن است حضور موثر روحانیون طرح امین را به چالش تبدیل کند

وی ادامه داد: با توجه به این که رئیس ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نماینده ولی فقیه و نایب رئیس مدیر کل آموزش و پرورش و دبیر معاون پرورشی در هر استان است فردی به عنوان رابط پیگیری بخشنامه های بین دو دستگاه را به عهده دارد لذا بیشترین فعالیت و زحمات را رابطین کمیته های همکاری به عهده دارند.

حجت الاسلام درودی تصریح کرد: هر ساله رابطین کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان‌ها گرد هم جمع می شوند و تجربیاتی که در همکاری حوزه و آموزش و پرورش در هر استان انجام شده از جمله فعالیت های تاسیسی و ابتکاری و همچنین تکمیلی و ترمیمی با یکدیگر تبادل می کنند.

وی یادآور شد: به دلیل استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در تحقق مباحث اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول آموزش و پرورش در چهار سطح روحانیون طرح امین، طلاب وظیفه و طلاب شاغل در آموزش و پرورش و برنامه ریزی هایی حوزه علمیه در تربیت دانش آموزان تراز با آموزش و پرورش همکاری می شود.

حجت الاسلام درودی با بیان این که هر ساله یک تفاهم نامه بین حوزه و آموزش و پرورش توسط ستاد همکاری منعقد می شود، افزود: محتویات آن تفاهم نامه شامل برنامه ریزی، طرح ها و فعالیت های که باید بین دو دستگاه انجام شود در کارگروه های تخصصی متشکل از شش نفر از کارشناسان و مسئولین آموزش و پرورش و شش نفر از کارشناسان و معاونین حوزه های علمیه مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد و خروجی آن بعد از پالایش تبدیل به تفاهم نامه می شود.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: این تفاهم نامه در استان ها نیاز به پیگیری و تقسیم وظایف دارد لذا رابطین در کمیته همکاری استان این وظیفه را به عهده دارند و مشکلات احتمالی و تجربیات حاصل از اجرای طرح ها و ظرفیت های کلانشهر ها، جلوگیری از موازی کاری، عدم مداخله در برنامه ریزی های دو دستگاه را هر ساله در قالب نشست با یکدیگر تبادل می کنند.

حجت الاسلام درودی تأکید کرد: هر لحظه حضور روحانیون در آموزش و پرورش و یا فعالیت های تربیتی آنان برای دانش آموزان توسط دشمنان رصد می شود لذا دشمن همواره از ناهماهنگی های فی مابین و نبود برخی ظرفیت ها و تاخیرها سوء استفاده و آن ها را پررنگ می کند.

وی ادامه داد: دشمنان خبرسازی می کنند که حوزویان قصد دارند آموزش و پرورش را در اختیار بگیرند یا این که القا می کنند که حضور روحانیون در آموزش و پرورش دخالتی در دروس دینی، قرآن و فعالیت های پرورشی است، لذا دشمن از این فضا استفاده می کند تا حضور موثر روحانیون طرح امین و طلاب وظیفه به ویژه در مناطق کم برخوردار را در دید افراد تبدیل به چالش و تعبیر به سلطه روحانیت کند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: به همین دلیل در این نشست ها به دنبال این هستیم که نوع حضور روحانیون در مدارس تخصصی و متناسب با سن دانش آموزان، سوالات و نیازهای آنان باشد تا دشمن نتواند با سوء استفاده، تحریف و دروغ پردازی ها از این مسائل علیه روحانیت، آموزش پرورش و انقلاب اسلامی استفاده کند.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش، بیداری هوش ملکوتی در دانش آموزان کشور و جهان اسلام و حتی برخی کشورهای اروپایی بوده که نمونه آن حضور در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی از سراسر جهان است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha