دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
photo_2022-12-14_06-20-52.jpg

حجت الاسلام والمسلمین قائمی، طغیان نفس را نتیجه نبود تزکیه نفس بیان کرد و گفت: اخلاق حسنه تهذیب نفس، سرآمد و بنیان همه مفاهیم اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر قائمی در نشست اخلاقی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج علیه‌السلام پارس‌آباد که عصر امروز در این واحد حوزوی برگزار شد، طغیان نفس را نتیجه نبود تزکیه دانست و تصریح کرد: خصلت شایسته تهذیب نفس، سرآمد و بنیان همه مفاهیم اخلاقی است چرا که رشد، تکامل و سعادت انسان‌ها را هم در دنیا و هم در آخرت در پی دارد.

وی افزود: طالبان علوم دینی بدانند هر قدمی که برای تحصیل علم بر می‌دارند، بایستی همزمان گامی هم برای تعدیل خواسته‌های نفسانی، تقویت قوای روحانی و کسب مکارم اخلاق و تقوا در نظر بگیرند و فراگیری معارف الهی را در واقع مقدمه‌ای برای تهذیب نفس قرار دهند.

استاد حوزه به بایسته‌های تبلیغی اشاره کرد و افزود: اعمال و رفتار مبلغان دینی بایستی مطابق گفتار و پیامشان به‌منظور جلب اعتماد مردم باشد، چنانکه تمامی فرستادگان الهی و ائمه اطهار علیهم‌السلام به هر آنچه که می‌گفتند خودشان عامل بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قائمی ادامه داد: لازمه موفقیت مبلغان بهره‌مندی از ویژگی‌ها و روش‌های مناسب تبلیغی است، اگر این چنین نباشد تبلیغ اثر عکس داشته و آثار زیانباری بر جای خواهد گذاشت.

طغیان نفس نتیجه نبود تهذیب نفس است
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha