پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1059156
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
تشیع پیکر شهید گمنام در مدرسه النبی (ص) بندرعباس

حوزه/رئیس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد گفت: مراسم استقبال از شهدا فردا پنج شنبه ساعت ۱۰:۳۰ ‌با حضور مسئولان در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد عصر امروز در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام فاطمیه در یزد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام فردا ۲۴ آذر وارد استان یزد خواهد شد و روز ششم دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در ۱۵ نقطه یادمانی تعیین شده به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد افزود: مراسم استقبال فردا ساعت ۱۰:۳۰ ‌با حضور مسئولان در فرودگاه شهید صدوقی یزد انجام می‌شود و پس از آن، مراسم ویژه تشییع خودرویی و موتوری شهدای گمنام آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پیکرهای مطهر شهدا بعد از اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق به امامزاده جعفر (ع) یزد منتقل می شود و طی ۱۲ روز باقیمانده تا خاکسپاری هر صبح و عصر برنامه هایی با حضور راویان دفاع مقدس و مداحان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد افزود: حرکت کاروان شهدا فردا بعد از نماز ظهر و عصر از فرودگاه آغاز می شود و بعد از طی مسیرهای بلوار آزادگان، میدان امام علی (ع)، میدان امام حسین (ع)، چهارراه مهدیه، چهارراه فاطمیه و میدان شهید بهشتی، ساعت ۱۴ به میدان امیرچقماق می رسد و با سخنرانی حجت الاسلام جوشقانیان و مداحی مجید بنی فاطمه تا ساعت ۱۶ ادامه می یابد.

وی‌ یادآور شد: آزمایش های DNA از همه شهدا به عمل آمده تا در صورت شناسایی خانواده های آنها، شهید نیز شناسایی شود.

زارع عنوان کرد: تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ نقطه یادمانی استان یزد تدفین شدند که با ۱۵ شهید فردا، آمار شهدای گمنام دفن شده در یزد به ۱۸۰ نفر می‌رسد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha