شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه آموزشی فاطمیه شناسی در مدرسه علمیه فاطمیه کارون

کارگاه آموزشی فاطمیه شناسی به منظور شناخت بیشتر حضرت فاطمه(س) ویژه طلاب و کادر مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، خانم خدیجه ربیعی، امروز در کارگاه آموزشی فاطمیه شناسی ویژه طلاب و کادر مدرسه علمیه فاطمیه کارون بیان کرد: خداوند زن را به طور خاص و ویژه آفریده و بر خلقت آن مایه گذاشته است و در قرآن کریم ‌زن نقش اساسی هدایت یا گمراهی جامعه را برعهده دارد که می توان به مثال قرآنی "زن لوط و زن نوح" که همسر پیامبر هستند اشاره کرد.

وی، همسر فرعون و مریم بنت عمران را نمونه های زنان با ایمان براساس قرآن کریم برشمرد و ادامه داد: همسر فرعون با وجود اینکه همسرش ادعایی خداوندی می کرد، اما توانست در آن شرایط سخت ایمان خود را حفظ کند.

ربیعی با تأکید بر اینکه زن در بنیان خانواده نقش اساسی را ایفا می کند، افزود: مادر نقش تربیت بچه و هدایت او به سمت خیر و شر را برعهده دارد و ضروری است زنان از حضرت فاطمه (س) الگو بگیریند و فرزندانشان را برای اسلام تربیت کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) از نور خداوند متعال خلق شده و زمانی که پروردگار اجازه داد کمی از این نور به آسمان ها و زمین بتابد ملائکه از عظمت آن نور شگفت زده شدند.

وی بیان کرد: خداوند متعال به ملائکه فرمودند این نور از وجود من است و آن را در صلب بهترین نبی قرار دادم که حجت های خلق از این نور به دنیا می آیند و مردم را به سمت من هدایت می کنند.

ربیعی با طرح این سؤال که چقدر از حضرت فاطمه (س) شناخت داریم؟ گفت: جایگاه این بانو آن قدر عظیم است که برای شناخت ایشان نیازمند خلوص و پاکی بیش از حد است به همین خاطر هیچکس جز پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار نتوانستند به شناخت جایگاه ایشان موفق شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیث شریف "وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما"، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) ریشه، اساس نبوت و امامت هستند و با وجود حضرت، دین خداوند متعال استوار و پا برجاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خدیجه بومی IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 0
    برنامه بسیار عالی است، خدا قوت
  • ا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    0 0
    برنامه عالی بود