شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کندری

حوزه/ حجت الاسلام کندری با اشاره به ضرورت «آموزش پژوهش‌محور تربیت‌بنیان» در حوزه‌های علمیه، گفت: بهترین میراث از حیث ماندگاری در تاریخ، علمی است که به نفع جامعه بشری باشد و مقدمه این تولید علم، آموزش همراه با پرورش و اخلاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام حسین کندری در نشست صمیمی مسئولان آموزش، پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر این حوزه که در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت علم و پژوهش، گفت: اولین آیات شریفه نازل‌شده بر قلب پیامبر(ص) در باب علم و خواندن بوده که موتور اصلی جریان پژوهش و تحقیق است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان افزود: خداوند به قلم قسم یاد می‌کند و از سوی دیگر نیز پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع)، همه را به تحقیق، پژوهش و عمق‌نگری هدایت می‌کنند و در همین راستا، علما و بزرگان حوزه‌های علمیه، پایه رشد و تکامل را جز از راه پژوهش نمی‌دانند.

وی با بیان اینکه همه پیشرفت ها در علوم مختلف حوزوی بر سفره کریمانه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) استوار است و تلاش سلف صالح در سیر تاریخ سبب شده به این نقطه علمی دست پیدا کنیم، ابراز کرد: امروز بهترین میراث از حیث ماندگاری در تاریخ، علمی است که منجر به نفع جامعه بشری می‌شود و مقدمه این تولید علم، آموزش همراه با پرورش و اخلاق است تا نتیجه تولیدی آن منجر به تولید ابزاری مانند بمب اتم نشده بلکه سبب بازشدن گرهی از مشکلات بشر شود.

حجت الاسلام کندری با اشاره به ضرورت «آموزش پژوهش‌محور تربیت‌بنیان» در حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: تسلط ظاهری و پوشالی غرب در قرن‌های اخیر، در پرتو علم و دانش است؛ در آیات شریفه نیز آمده است که هرکس به هر اندازه که تلاش نموده و زحمت کشیده باشد، به همان اندازه در حیات، برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه به‌دنبال تربیت کادری هستیم که بتوانند در تحقق تمدن نوین اسلامی گام بردارند، بیان کرد: هر تمدنی نیاز به عنصرهای اندیشه و کادر مجرب آموزش‌دیده در راستای حرکت خود دارد و مسئولان آموزش، پژوهش و فرهنگی هستند که در صف و میدان، نیروی لازم جهت این اندیشه را با گام‌های جدی و عزم والای خود تربیت می‌کنند.

حجت ‌الاسلام کندری در پایان ابراز امیدواری کرد با همت جدی مسئولان آموزش، پژوهش و فرهنگی حوزه علمیه خراسان بتوان در راستای شکوفایی و پویایی روزافزون این حوزه در همه ساحت‌های آن گام‌های بزرگی برداشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha