جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری شیرازی که عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود از فعالین پرتلاش این عرصه به شمار می‌آمد و به وظیفه خویش در قبال ترویج و ابلاغ پیام مکتب اهل بیت در داخل و خارج کشور با تألیف و ترجمه و ارسال کتاب‌های سودمند اهتمام داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی،به چهارمین همایش بیدارگران ویژه نکوداشت مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی موسوی لاری، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم والسلام والصلاة علی نبینا محمد و آله‌الطاهرین
قبل از هرچیز از برگزارکنندگان این همایش تشکر می‌کنم، همایشی که به تجلیل از گسترش‌دهندگان مذهب حق تشیع می‌پردازد. قال‌الرضا(ع):«رحم‌الله عبداحیامرنا؛فقلت له: و کیف یحیی مرکم؟ قال: یتعلم علومنا و یعلمهاالناس، فان‌الناس لو عملوامحاسن کلامنا لاتبعونا» براساس روایتی از امام رضا(ع) آن حضرت برای کسانی که امر اهل بیت(ع) را زنده نگاه دارند درخواست رحمت الهی کرده و در پاسخ سوال‌کننده از اینکه زنده نگاه داشتن امر شما چگونه است؟ می‌فرماید:«فراگیری علوم‌ ما و آموختن این علوم به مردم، زنده نگاه داشتن امر ماست زیرا اگر مردم زیبایی‌ها و محاسن سخنان ما را دریابند همانا از ما پیروی خواهند کرد.
بی‌تردید نکوداشت و تجلیل از کسانی که در نشر و گسترش مذهب تشیع و احیا و معرفی معارف اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند نیز مصداق احیای امر اهل بیت(ع) و کاری شایسته و سودمند است.
شجره مبارکه عالمان و مروجان مکتب اهل بیت‌ مه در طی قرن‌ها از عقاید شیعه دفاع کرده و در گسترش معارف و علوم اهل بیت کوشیده‌اند. به‌حق بیدارگران جامعه اسلامی نام گرفته‌اند که با تلاش‌های ایشان، مردم با کلام اهل بیت(ع) آشنا شده و به آن گرویده‌اند.
امیدواریم همایش مذکور که به همین هدف برپا شده‌ است، در رسیدن به اهداف خویش مرهون توفیق الهی گردد.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی موسوی لاری شیرازی که عالمی متواضع و بی‌اعتنا به شهرت بود از فعالین پرتلاش این عرصه به شمار می‌آمد و به وظیفه خویش در قبال ترویج و ابلاغ پیام مکتب اهل بیت در داخل و خارج کشور با تألیف و ترجمه و ارسال کتاب‌های سودمند اهتمام داشت.
خداوند درجات این روحانی خدوم را متعالی و به همه تلاشگران در این عرصه خصوصا برگزارکنندگان این همایش توفیق عنایت فرماید.»
قم، ناصر مکارم شیرازی ۱۴۰۱/۹/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha