شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پژوهشکده زن و خانواده

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که پژوهشکده زن و خانواده پیشانی حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: امیدواریم با ریل گذاری صحیح و دقیق این پژوهشکده به یک جایگاه بالا و والا برسد و ما نیز با تمام توان حامی فعالیت های این پژوهشکده و رسیدن به جایگاه واقعی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران در مراسم رونمایی از تازهای نشر پژوهشکده زن و خانواده که در ساختمان این پژوهشکده برگزار شد، اظهار داشت: پژوهشکده زن و خانواده می تواند به عنوان نماد زن متدین دینی شده و با آثار فاخر تولید شده مایه مباهات همگان شود.

وی با بیان این که پژوهشکده زن و خانواده پیشانی حوزه های علمیه خواهران است، افزود: امیدواریم با ریل گذاری صحیح و دقیق این پژوهشکده به یک جایگاه بالا و والا برسد و ما نیز با تمام توان حامی فعالیت های این پژوهشکده و رسیدن به جایگاه واقعی آن هستیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، حوزه های علمیه خواهران باید در افق پیش رو به مرجعیت علمی زن و خانواده برسد و رسیدن به این هدف در سطح ۲ قابل تحقق نیست و لازم است سطوح ۳ و ۴ را تقویت و طلاب را جهت حضور در سطوح بالای علمی و رسیدن به مرجعیت علمی راهبری و تشویق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وضعیت امروز جامعه نشان دهنده این است که خانواده به درستی ایفای نقش نمی کند و تربیت فرزندان مورد خدشه وارد شده است، خاطرنشان کرد: کمک به حل این معضل در خانواده، اجتماع و نظام اسلامی نیازمند تلاش بیش از پیش حوزه های علمیه خواهران و مراکزی همچون پژوهشکده زن و خانواده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گفت: حل مسائل و مشکلات امروز جامعه و پاسخ به دغدغه های دینی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و ... به عنوان یک اولویت در گرو انجام پژوهش های به روز است و امیدواریم بتوانیم با حمایت و کمک متقابل مجموعه‎های حوزوی و دینی به این اولویت دست پیدا کنیم.

در این مراسم که رئیس و اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین فاضل از دو اثر «زن در اسناد بین الملل» نوشته خانم دکتر زهره نصرت خوارزمی و «شروط ضمن عقد نکاح» اثر حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی سنجرانی رونمایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha