شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان طلبه کرمانی

حوزه/ به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش، اساتید برتر پژوهشگر، معاونان پژوهشی و طلاب فعال برتر پژوهشگر مدارس علمیه خواهران استان کرمان در مراسمی تجلیل شدند.

فاطمه علی توکلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش، عصر پنج شنبه جلسه ای با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیدادی امام جمعه کرمان، حجت الاسلام محبی رئیس مرکز خدمات حوزه، خانم طباطبایی سرپرست امور بانوان و خانواده در استانداری، خانم محمدی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و جمعی از معاونین پژوهش و طلاب به میزبانی مؤسسه تخصصی تفسیر علوم قرانی رکن الهدی کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان در این نشست با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: پیشرفت بشر در همه مقاطع، به تحقیق و پژوهش وابسته است؛ فکر عبارت است از رفتن از مجهولات به سوی معلومات و پیدا کردن پاسخ برای مجهولات و خروجی آن استدلال و برهان است.

وی تصریح کرد: رسالت فکر، ازدواج اندیشه ها با یکدیگر و دستاورد کنار هم قرار گرفتن اندیشه های بشری این است که اندیشه نو را به نمایش می گذارد و مجهولات را پاسخ می گوید.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در دین ما آیات و روایات فراوانی در رابطه با تحقیق و پژوهش وجود دارد و ما باید به آیه «قُلِ انْظُرُوا مَاذَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» جامع عمل پوشانده و در پذیرش مسائل تحقیق و پژوهش داشته باشیم.

در ادامه نشست، خانم محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به شرکت کنندگان خیرمقدم گفت و سپس خانم جوکار، معاون پژوهش استان نیز با گرامیداشت هفته پژوهش، گزارشی از فعالیت های پژوهشی مدارس استان ارائه داد.

در این نشست از اساتید برتر پژوهشی، معاونان پژوهش برگزیده مدارس استان و پژوهشگران برتر با حضور امام جمعه کرمان تجلیل شد و در پایان، حضار از نمایشگاه آثار منتشر شده پژوهشی طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران که توسط معاونت پژوهش استان برگزار شده بود، بازدید کردند.

*توجه به پژوهش در بیانیه گام دوم، رسالت حوزه های علمیه را دوچندان می کند

خانم جوکار، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند که عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، تصریح کرد: توجه به پژوهش که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مورد توجه خاص امام خامنه ای قرار دارد وظیفه و رسالت حوزه های علمیه را در این خصوص دو چندان می کند و این اصل به عنوان اساسی ترین اصل مأموریت معاونت پژوهش است.

*ارسال ۲۴۰ اثر پژوهشی بانوان طلبه کرمانی به همایش بین المللی بانوی مهر

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان کرمان، اهم فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه خواهران در یکسال گذشته را برگزاری کارگاه ها، نشست های پژوهشی، کرسی های آزاد اندیشی و علمی وترویجی و حضور طلاب در جشنواره های درون حوزوی و همایش ها و کنگره های ملی و بین المللی به ویژه همایش بین المللی بانوی مهر در سال گذشته، توسط اتحادیه جهانی زنان مسلمان در قم برشمرد و افزود: از بین ۲۴۰ اثر ارسالی استان به دبیرخانه این همایش، ۵۴ اثر، موفق به دریافت گواهی مقاله با نمایه ISC شدند که نشان از جایگاه این امر دارد.

جوکار تصریح کرد: معاونت پژوهش استان برای رفع مشکل کمبود اساتید، از اردیبهشت ماه سال جاری طرح تربیت استاد پژوهشگر که طرح ابتکاری معاونت بوده را با استفاده از اساتید مجرب استان و خارج از استان و با برگزاری کارگاه های پژوهشی در دستور کار خود قرار داده که از جمله دستاوردهای این امر، تأمین استاد راهنما و مشاور طلاب و تأمین پژوهشگر و ... خواهد بود.

پژوهشگران برتر حوزه علمیه خواهران کرمان تجلیل شدند + عکس

پژوهشگران برتر حوزه علمیه خواهران کرمان تجلیل شدند + عکس

پژوهشگران برتر حوزه علمیه خواهران کرمان تجلیل شدند + عکس

پژوهشگران برتر حوزه علمیه خواهران کرمان تجلیل شدند + عکس

پژوهشگران برتر حوزه علمیه خواهران کرمان تجلیل شدند + عکس

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha