دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب تربت حیدریه

حوزه/ دکتر زنگنه گفت: ترجیح نگاه سیاسی و خواسته‌های سیاسی بر مردم و صلاح مردم، از بزرگ‌ترین موانع خدمت‌رسانی است؛ تمام کاستی‌ها و نقص‌ها را می‌توان با افزایش همیاری‌های همگانی برطرف نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در جمع طلاب و فضلای این منطقه، ضمن ارائه گزارشی از رویکردهای مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم عزیز، انقلابی و شریف تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه را موهبت و لطف بزرگ الهی توصیف کرد و اظهار داشت: منطقه تربت‌حیدریه مملو از ظرفیت‌های بزرگی است؛ ظرفیت علمایی و روحانیت تربت‌حیدریه از برجسته‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است.

سخنران این نشست میدان‌داری علمای تربت‌حیدریه در برپایی کرسی‌های درس خارج فقه حوزه‌های علمیه را بسیار مهم ارزیابی نمود و با بیان این که همواره تلاش نموده‌ام تا به‌عنوان نماینده این منطقه در مجلس حضوری مهم و تأثیرگذار داشته باشم، اظهار داشت: در دوره اخیر مجلس شورای اسلامی نسبت به بحث بودجه، حوزه ساختاری و برنامه‌ریزی منطقه تربت‌حیدریه، عنایت خاص و ویژه‌ای شکل‌گرفته است.

وی عدالت‌ورزی در مصارف بودجه، شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، بررسی منابع شرکت‌های وابسته به وزارت نفت را از رویکردهای ارزشمند یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست و یادآور شد: احیای کسب‌وکارهای مردمی و تسهیل صدور مجوزها، یکی از کارهای عملی و کف میدانی مجلس شورای اسلامی در این دوره است که در راستای شکستن انحصارها و جمع‌آوری امضاهای طلایی صورت‌گرفته است.

ترجیح نگاه سیاسی بر صلاح مردم، بزرگترین مانع خدمت‌رسانی است

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حوزه خانواده و جوانی جمعیت، ضمن ارائه تسهیلات فرزندآوری و ازدواج، موضوعاتی چون بازار سرمایه موردتوجه قرار گرفته شده است، اظهار داشت: نقش‌آفرین نخبگانی در برنامه هفتم توسعه کشور، امری بسیار مهم و حیاتی است.

دکتر زنگنه ضمن ارائه انتقادهایی نسبت به رویه و نگاه معاونت ارزی بانک مرکزی، خاطرنشان ساخت: تمام همت و تلاش خود را بر روی خدمت به مردم و اتمام پروژه‌های بر زمین‌مانده منطقه متمرکز ساخته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از پروژه‌های ناقص منطقه در حال اتمام و ورود به مرحله بهره‌وری است.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی از پروژه‌های در شرف افتتاح در منطقه اشاره و با تأکید بر این که به‌جرئت می‌توان گفت، اکنون هیچ پروژه‌ بر زمین‌مانده نداریم، اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم بهترین تبیین و برجسته‌ترین راهکار ایجاد و تقویت سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان این که باید حس مردم نسبت به تلاش مدیران کشور بهبود یابد، تصریح کرد: ترجیح نگاه سیاسی و خواسته‌های سیاسی بر مردم و صلاح مردم، از بزرگ‌ترین موانع خدمت‌رسانی است؛ تمام کاستی‌ها و نقص‌ها را می‌توان با افزایش همیاری‌های همگانی برطرف نمود.

دکتر زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به روند طرح شفافت مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان ساخت: طرح شفافت از فرایند بررسی مجلس عبور و در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی قرار دارد.

ترجیح نگاه سیاسی بر صلاح مردم، بزرگترین مانع خدمت‌رسانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانی نیز در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به روایت «مَن أصعَدَ إلَی اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ»،اظهار داشت: حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرمایند؛ هر که خداوند را بی‌پیرایه عبادت کند، خداوند متعال برترین مصلحتش را نثار او می‌کند.

نماینده طلاب و فضلای تربت‌حیدریه در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری از تقدیرها و سرنوشت‌ها با عمل ما گره‌خورده است، خاطرنشان ساخت: اگر اعمال ما خالص باشد، مطمئناً نتایج خوبی را برای شخص، خانواده و جامعه در برخواهد داشت.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود نیز ضمن تقدیر از حضور طلاب، اساتید و فضلای تربت‌حیدریه، برای حضور در این جلسه، یادآور شد: امیدواریم این جلسه هم‌اندیشی که دربردارنده بررسی مسائل فرهنگی شهرمان است، با حضور نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی مایه خیروبرکت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانی بر اهمیت برپایی هم‌اندیشی، دورهمی و دیدار طلاب ارجمند با یکدیگر تأکید و بر لزوم ارتقای گستره حضور فرهنگی طلاب و فضلا در عرصه تقویت بنیه‌های فرهنگ دینی منطقه تربت‌حیدریه تصریح کرد.

ترجیح نگاه سیاسی بر صلاح مردم، بزرگترین مانع خدمت‌رسانی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha