یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اراک

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مرکزی به تشریح دستاوردهای فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علمیه خوهران استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم منصوره غلامی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح راهکارهای ترویج فرهنگ پژوهش در حوزه‌های علمیه استان پرداخت که آن را در ادامه می‌خوانید:

وضعیت پژوهش و تحقیقات در مرکز استان و مدارس علمیه تابعه را چگونه ارزیابی می کنید؟

در استان مرکزی فعالیتهای پژوهشی خوبی در یکی دو سال اخیر رقم خورده است که خیلی از فعالیتها نمود کشوری هم داشته است در سال گذشته استان مرکزی اولین رتبه برگزاری کرسی های علمی پژوهشی را داشته که گواهی همه صادر شده است. امسال هم نشستها و کرسیهای متعددی برگزار شده و در حال برگزاری است. به لحاظ پایان نامه های سطح۳ هم بحمدلله به روز شده و طلاب به محض رسیدن به مرحله تدوین کارهای پایان نامه را دنبال می کنند. در سطح۴ هم فارغ التحصیلان دوره اول درحال تدوین هستند و طرحهای تفصیلی آ ن ها تایید شده است.

فعالیتها که در قالب های مختلفی انجام می شود از کیفیت نسبی خوبی برخوردار است و در سطح خوبی حتی برون استانی و مشارکتی برگزار می شود.

وضعیت کتابخانه های مدارس علمیه چگونه است؟

برخی از کتابخانه ها از غنای خوبی برخوردارند و دارای رتبه هستند و منابع غنی و دست اول دارند البته برخی از شهرها نیاز به حمایت دارد اما تقریبا در کل استان ۸ کتابخانه قوی و سطح خیلی خوب داریم.

برای درخشش بیش از پیش بانوان طلبه در جشنواره های پژوهشی چه اقداماتی باید انجام شود؟

حمایت از آثار برگزیدگان به گونه ای که نمود خارجی داشته و باعث تشویق دیگران شود و رتبه های برتر استانی حائز رتبه پژوهشی شوند.

دستاوردهای پژوهشی استان چه بود؟

تألیف کتب بیش از ۲۰ جلد از سال گذشته تاکنون، نشریه علمی پژوهشی سطح۴ و علمی تخصصی سطح۳ از جمله دستاوردهای فاخر استان در امسال است. تبدیل پایان نامه های سطح۳ طلاب به کتاب که خیلی مبارک و ماندگار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha