دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید مفتح

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و فعال فرهنگی گفت: یکی از دغدغه های جدی آیت الله شهید مفتح، ایجاد تحول در علوم انسانی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شهید مفتح به عنوان فرزند برومند حوزه علمیه و استاد دغدغه مند دانشگاه، خون مطهر خود را در راستای تحکیم پیوند میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی تقدیم اسلام و انقلاب کرد تا حرکت ایشان گامی مبارک باشد در راستای بنیان نهادن تمدنی براساس باورهای اسلامی و برپایه آموزه های قرآن کریم و اهل بیت(ع) و ان شاءالله که ما ادامه دهنده این راه ارزشمند باشیم.

وی با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه، بسترساز رشد و تعالی علمی و فرهنگی جامعه است، افزود: یکی از مهم ترین دغدغه های شهید مفتح، ایجاد تحول در علوم انسانی در سایه وحدت میان حوزه و دانشگاه بود که در این راستا نیز گفتار و کردار ایشان برای حوزویان و دانشگاهیان بهترین الگوست.

این پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: اگر ما می خواهیم که بر مشکلات و نواقص و انحرافات غلبه کنیم و جامعه خودمان را در مسیر صلاح و رستگاری قرار دهیم چاره ای نداریم مگر آن که به دنبال وحدت حوزه و دانشگاه و ارتقای سطح هم افزایی و تعامل میان این دو نهاد بزرگ علمی و فرهنگی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیست و هفتم آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه برای ما یادآور یک نکته بسیار کلیدی و مهم است و آن هم این که چه حوزویان و چه دانشگاهیان، رسالت بسیار مهم، خطیر و سنگینی به عنوان امانتداران ساحت تعلیم و تربیت در جامعه برعهده دارند و لذا باید در این مسیر با روحیه انقلابی و مرام جهادی طوری عمل کنند تا شاهد خنثی سازی توطئه های دشمن در جنگ نرم فرهنگی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha