دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم تجلیل

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۷۵ دانش آموز حافظ قرآن کریم شهرستان بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، صبح امروز در آیینی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی مسئولان استانی و اولیاء دانش آموزان، در اداره کل آموزش و پرورش از ۷۵ دانش آموز حافظ قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه لازمه تربیت دانش آموزان در تراز جامعه اسلامی تعامل صحیح میان اولیا و مربیان است، گفت: اولیا و مربیانی که برای فرزندانشان در مسیر قرآن گام برمی دارند در حقیقت تربیت اسلامی و دینی را پیشه گرفتند که این خود یک سرمایه گذاری عظیم می باشد .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه غفلت از تربیت و هدایت نسل جوان، موجب خسران و مایه حرمان دولت‌هاست، افزود: تمام حرکات و سکنات ما مورد نظارت خداوند بوده و دنیا حساب و کتاب دارد و قطعا این حساب و کتاب ذره ای می باشد و مشاهده کردیم که ویروس کرونا دنیا را به چه چالشی کشاند.

وی با تأکید بر اینکه بعضی از اولیا فرزندان خود را در مسیرهای دیگر که خارج از منزلت قرآن می باشد، تربیت می‌کنند یادآور شد: قطعا چنین خانواده های دچار خسران شده بنابراین باید حواسمان باشد که چگونه فرزندان خود را تربیت کنیم .

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه قرآن به انسان هوشیاری می‌دهد و او را با خدا مأنوس می‌کند، افزود: امروزه دشمنان تلاش‌ می‌کنند ما را از مسیر قرآن دور نمایند و بدانید که بهای بدن ما بهشت است نه جهنم.

در ادامه کورش دلشاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: امروز میزبان ۷۵ حافظ قرآنی از دانش آموزان شهرستان بویراحمد هستیم کسانی که از ۵ جزء تا سی جزء از قرآن کریم را حفظ نموده اند .

وی همنشینی با قرآن را توفیق الهی دانست و بیان کرد: اگر با قرآن مأنوس شویم قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم واین کتاب آسمانی سبک زندگی سالم را برای ما ترسیم می‌نماید.

دلشاد در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمود؛ ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی را تربیت نماییم، تلاش ما این است که سهم کوچکی از این کلام گهربار رهبر معظم انقلاب در شهرستان بویراحمد داشته باشیم.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر از ۷۵ نفر از دانش آموزان حافظ قرآن تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha