پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
آشتیان

حوزه/ نشست بصیرتی معارف فاطمی با موضوع «همگرایی و وحدت جامعه اسلامی در آموزه های حضرت فاطمه زهرا(س)» در مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست بصیرتی معارف فاطمی با موضوع «همگرایی و وحدت جامعه اسلامی در آموزه های حضرت فاطمه زهرا (س)» با حضور حجت الاسلام و محمد سبزواری استاد حوزه، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) آشتیان برگزار شد.

حجت الاسلام سبزواری در ابتدا عامل اصلی انحطاط جامعه را جهل و نادانی ، معرفی کرد که باعث رکود جامعه انسانیت و دلیل دوری از حرکت معنوی و تحول درونی شده و بیان کرد: این مسأله در آیات و روایات متعددی اثبات گردیده است.

وی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در آغاز رسالت با بکارگیری راهکارهایی همچون آشنا کردن مردم با پروردگار متعال (شرک زدائی) و آشنایی مردم با علم و دانش(جهل زدائی) به جهل زدائی در جامعه پرداختند. باید بدانیم مهمترین ابزار دشمن استفاده از جهل مردم و سرگرم کردن به امور غیر لازم و مخالف علم و بصیرت از صدر اسلام تاکنون می‌باشد.

سبزواری تصریح کرد: ضرورت و لزوم وجود هدایتگر الهی با داشتن ویژگی نظیر علم الهی، عصمت و تأیید الهی و شجاعت و تدبیر مشهود بوده و احساس می‌گردد.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: در عصر کنونی و در دنیای معاصر جریانهای ضد حق و انحرافی با استفاده از ابزار جهل مردم و سرگرم کردن مردم به مبارزه با حق و حقیقت می‌پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha