دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/به همت معاونین فرهنگی مدارس علمیه شهرستان های ساوه، زرندیه و غرق آباد، نشست مهارت افزایی معارف فاطمی در مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، در نشست مهارت افزایی معارف فاطمی که صبح امروز با حضور مدیران، اساتید و کادر مدارس در مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) ساوه برگزار شد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالحسنی با اشاره به انواع فتنه ها علیه کانون تشیع، گفت: دشمنان از ابتدای تاریخ اسلام تاکنون برای نابودی شیعه برنامه ها و اهداف فراوانی را پیاده کرده اند اما مهم این است که بدانیم چه کسانی از محیط فتنه بارهایی بسته اند.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت آسیب های زمانه و چاره اندیشی از برون رفت این آسیبها یادآور شد: زمان شناسی، ترکیبی از جریان شناسی، پدیدار شناسی و تاریخ شناسی و دشمن شناسی است و همه این مباحث با جهاد تبیین و روشنگری محقق خواهد شد.

ابوالحسنی ضمن بیان تفاوت نگاه ها به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها ابراز داشت: سه انگاره اسطوره سازی (افراط)، نگاه تقلیل گر ( تفریط) و اسوه پذیر بودن حضرت زهرا (تعادل) در نگاه به زندگانی ایشان یافت میشود که نگاه تعادل و اسوه پذیر بودن حضرت مد نظرشیعه می باشد.

پژوهشگر معارف فاطمی در ادامه مباحث خود به انواع شیعه ستیزی دشمنان در طول تاریخ اشاره کرده و اهداف غصب فدک و علل سیر این اهداف از زمان شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها تا فتنه های اخیر را بیان و خاطرنشان کرد: در مباحث دینی، تربیتی و علمی باید هم عقل را سیراب کرد هم قلب و احساس را تا به لحاظ بینشی و انگیزشی به درجه اقناع رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha