سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تشیع انگلیسی

حوزه/ کرسی آزاداندیشی با عنوان «تشیّع انگلیسی از تکفیر اهل سنت تا انحراف در اعتقادات شیعیان» از سوی مدارس علمیه خواهران کوشک و خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی مسائلی در کرسی آزاداندیشی با عنوان: «تشیع انگلیسی از تکفیر اهل سنت تا انحراف در اعتقادات شیعیان» در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران کوشک و خمینی شهر گفت: در فرهنگ گفتمان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بعد از کشتار حاجیان ایرانی در مکه تعبیر «اسلام آمریکایی» را بیان کردند. ممکن است آمریکایی نباشد ولی نتیجه همه آنها تضعیف اسلام ناب است.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: به همین دلیل جریان سلطه این اسلام ها را یا ترویج یا هدایتشان می‌کند تا با اسلام ناب مبارزه کنند، مانند اسلام سکولار و اسلام متحجر و تکفیری ممکن است به صورت مستقیم مطلوب جریان سلطه نباشد ولی چون می‌تواند هیمنه مسلمانان را بشکند و جلوی پیشرفت تمدنی اسلام را بگیرد آن را هدایت می کنند، مثل حیوان وحشی است که سعی می کنند آن را رام کنند تا به سمت و سویی هدایت کنند که خودشان می‌خواهند؛ مثل داعش و القاعده که آمریکا القاعده را برای مقابله با شوروی استفاده کرد و بعد برای مقابله درون اسلام برای سلطه و افزایش وجهه خودش.

وی ادامه داد: زیرِ بخش اسلام آمریکایی شیعه هم هست؛ یعنی تشیع انگلیسی: مجموعه افکار و رفتار هایی که جریان سلطه استفاده می کند برای مقابله با اسلام ناب؛ از درون مقابله می‌کند تا دچار حاشیه شود، هر رفتار متحجرانه که با اسلام ناب مقابله کند و منافعش برای سلطه‌گران باشد در چارچوب شیعه انگلیسی است؛ به افراد و افکاری که به سلطه گران کمک می کنند برای کاستن قدرت اسلام ناب، «شیعه انگلیسی» گفته می شود.

حجت الاسلام مسائلی افزود: برخی افراد از سر ارادت دست به رفتارهای افراطی می زنند مثل انتحاری که خودش را منفجر می‌کند؛ خیلی از آنها فکر می کنند تا کشته شوند به بهشت می روند؛ این افراد مزدور مستقیم آمریکا نیستند، اما مروج اسلام آمریکایی هستند.

وی اظهار کرد: تشیع انگلیسی برای جریان سلطه دو منفعت عظیم دارد؛ جاذبه های اسلام را به دافعه تبدیل می کند و دوم ایستادگی در مقابل جریان کفر راسخ تر و راحت تر، ولی وقتی از درون اسلام با اسلام ناب مبارزه می کنند سخت تر است و حتی گاهی افراد ارزشمند را به سمت خودشان می‌برند، اینها ضد انقلاب مذهبی به وجود می آورند، مثل مدیریت جریان های بسترساز مثل انجمن حجتیه، جریان شیرازی بعضی افراد صاحب رسانه که برخی وابسته به این جریان ها یا برخاسته از این جریان ها هستند.

استاد حوزه علمیه اصفهان ویژگی های فکری و رفتاری تشیع انگلیسی را وحدت ستیزی و دامن زدن به جنگ مذهبی، رفتارهایی که خصومت مذهبی ایجاد می‌کند و جلوی پیشرفت و توجه به دشمن واقعی را می گیرد انجام می دهند؛ در تشیع انگلیسی اسلام را برای خود مصادره می‌کنند و بقیه را غیر مسلمان می دانند؛ مثلاً به ما می‌گویند «بَتریّه» یا به سنی ها می گویند «مُنّیه» (سُنّی مُنّی) برای دفع بقیه.

وی گفت: آنها عزاداری را به سمت تن آزاری، خشونت و... سوق می دهند. در داعش هم اولین کاری که برای طرفداران نشان انجام می دهند از بین بردن هویت عقلی و بردن به سمت روحیه اخباری گری و ظاهرگرایی دین است؛ یکی از مباحث مورد ترویج آنها شطرنج است، بر ضد فقهایی که آن را حلال می دانند. یا مقابل سرسختانه با فلسفه؛ پس افکار خودشان را محور اسلام میدانند و هر چیزی که مخالف باشد برچسب کفر می زنند. پس مفهومی به نام تشیع انگلیسی داریم؛ البته همه شیعه انگلیسی نیستند، ولی از رفتار ایشان بهره برداری می شود به نفع انگلیس؛ گاهی متعصب و ارادتمند به اهل بیت هستند باید آنها را متنبه کرد با آگاهی بخشی و نشان دادن مستندات، فیلم و...

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha