یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1060175
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
بسیج ستاد همکاریها

حوزه/ در راستای برگزاری سلسله نشست های جهاد تبیین، نشست بصیرتی با عنوان «تبیین چگونگی مواجهه با جنگ ترکیبی» به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، در راستای برگزاری سلسله نشست های جهاد تبیین، نشست بصیرتی با عنوان «تبیین چگونگی مواجهه با جنگ ترکیبی» به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بر گزار شد.

در این نشست که با حضور فرهنگیان بسیجی حوزه ستادی در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین وکیل پور، مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیر موسسه امیر بیان به تشریح وتبیین چگونگی مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب اسلامی پرداخت.

وی که در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات تهران با انفجار نارنجک اغتشاشگران دچار حادثه شده بود، گفت:جنگ یک پدیدۀ فراگیر جهانی است؛ ابهام، پیچیدگی و چندبُعدی بودن؛ مهم‌ترین ویژگی جدیدترین شیوۀ جنگی است. جنگ ترکیبی طیف گسترده‌ای از ابزارها به شیوۀ همگون یا ناهمگون است که در این نوع جنگ‌ها که نبردی غیرخطی به‌شمار می‌رود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام وکیل پور افزود: به‌ همین دلیل یک هوشیاری همیشگی در مقابل دشمن، جزو بایدهای یک نظام مستقل و دارای دشمنان بسیار است. با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به صورت‌های مختلف و با ایجاد تنوع در ابزارهای نوین، به دشمنی و کینه‌ورزی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته است.

این مبلّغ جهادی تصریح کرد: باید مؤلفه‌ها و ابزارهای جنگ ترکیبی آمریکا علیه کشور را بدانیم و با بهره‌گیری از روشهای و تجربیات به دست آمده توطئه ها را خنثی نماییم.

سخنران این نشست یاد آورشد: مؤلفۀ روانی، اطلاعاتی، اقتصادی، دیپلماسی- سیاسی، سایبری، نیروهای نظامی منظم و نیروهای ویژه و حمایت از درگیری‌های‌ داخلی به‌ عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های جنگ ترکیبی به‌شمار میرودکه در همین رابطه باید ابزارهای این مولفه ها را نیز بشناسیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستادهمکاری با استناد به آیه شریفه؛ «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، به ارزش استقامت وپایداری در راه اهداف اسلام وانقلاب اسلامی پرداخت و تأکید کرد؛ راه پیروزی توکل بر خدا وصبر وپایداری و استقامت است.

وی افزود: در جهاد تبیین باید دلایل اتفاقاتی که رخ میدهد را به درستی برای همگان تبیین کنیم. اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خویش از کلیدواژه جهاد تبیین استفاده کرده‌اند به همین علت است تا مردم از سردرگمی و شبهاتی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند، نجات پیدا کنند.

در پایان حجت السلام جمال الدین حقگو، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری ستاد همکاری ها با اشاره به آیه شریفه، «فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا»، با تأکید بر هوشمندی وهوشیاری در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی گفت: جریان مقاومت در بسیاری از کشورها به صورت جدی در حال رشد است و همچنان تنها کشوری که در جریان مقاومت مجاهدهدت می کند دارد، جمهوری اسلامی ایران است که این امر دشمنان را به وحشت جدی انداخته است.

وی با خیر مقدم به میهمانان و همکاران بسیجی ازحضور بموقع ایشان تشکر نمود و اظهار امید واری کرد فرهنگیان فرهیخته با اهتمام به جهاد تبیین خواب دشمنان را اشفته کنند.

این نشست با اهدای جوائز به قید قرعه به ۶ نفر و دعای فرج برای سلامتی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی پایان یافت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha