دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ پیرغلامان و خادمان اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) آخماقیه تبریز تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، به مناسبت ایام فاطمیه از پیرغلامان و خادمان دربار اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) آخماقیه تبریز به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

حجت الاسلام سیدمحمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: پیرغلامان یک عمر در راه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خدمت کرده اند و ما نیز باید قدردان آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: از امام زمان (عج) نقل است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای جهانیان الگو است. باید از بُعد معرفتی و بصیرت ایشان الگو بگیریم بدون شک بعد ملکوتی ایشان نیز برای بشریت ناشناخته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: حیات دنیوی دخت نبی مکرم اسلام (سلام الله علیها) هم برای ما الگو است و باید همسرداری، ولایت مداری، فرزند پروری و همسایه داری را از ایشان یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) باعث خلقت عالم و عرش و ملائک است، تصریح کرد: ایشان همواره مردم را به راه حق دعوت می‌کردند، همچنین ولایت حضرت علی (علیه السلام) و حقانیت ایشان را به مردم بازگو و تبیین می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: حضرت زهرا (س) بعداز جراحتشان که بعداز هجوم به خانه ایشان که منجر به شهادتشان نیز شد ۴۰ شب به در خانه انصار و مجاهدها رفتند و دعوت به حقانیت حضرت علی کردند و وصیت نامه‌ای را نیز نوشتند که همه این فعالیت‌ها در راستای جهاد تبیین بود که حضرت زهرا در آن برهه زمانی انجام دادند و اجازه ندادند حتی در تشییع جنازه خودشان برخی‌ها بهره برداری سیاسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) نیز برای تبیین و آگاه سازی مردم از قیام امام حسین (علیه السلام) اقدامات ارزشمندی انجام دادند و حدود ۲۰۰ خطبه از کربلا تا شام گفتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمنان به اهل بیت علیهم السلام توهین کنند، باید جایگاه و ارزش ایشان را حفظ کنیم و با دشمنان ولایت همواره در جنگ باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha