یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علمیه فاطمیه زابل

حوزه/مدرس حوزه در مدرسه علمیه فاطمیه زابل گفت: مهم ترین ابزار ضربه زدن دشمن به جامعه از طریق جهل مردم و سرگرم کردن آنها به امورات غیر لازم و مخالف با علم و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و معاونین فرهنگی مدارس علمیه منطقه سیستان، نشست دانش افزایی معارف فاطمی با حضور حجت الاسلام سید حسن سبزواری و طلاب و اساتید مدارس علمیه منطقه سیستان در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان زابل برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام سبزواری اظهار کرد: مهم ترین ابزاری که دشمن می تواند با استفاده از آن به یک جامعه ضربه بزند جهل مردم و سرگرم کردن آنها به امورات غیر لازم که مخالف با علم و بصیرت است. تنها راه خنثی سازی این دو عامل، وجود هدایتگر الهی است که ویژگی های علم الهی، شجاعت، تدبیر، عصمت و تایید الهی را شامل می شود

مدرس حوزه ادامه داد: اولین اقدامات پیامبراسلام صلی الله علیه و آله در جامعه، جهل زدایی، شرک زدایی و خرافه زدایی بود، اما بعد از رحلت پیامبر(ص) جریان های ضد حق و ضد فرهنگ اسلام با استفاده از جهل مردم و سرگرم کردن آنها به امور غیر لازم دست به کار شده و شروع به ایجاد تنش کردند. دستگاه سقیفه شروع به اقداماتی از جمله از بین بردن روایات، منع تبیین حدیث، سرگرم کردن مردم، جعل حدیث و هتک حرمت مقدسات کرد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «در میان جامعه اسلام، هم شیطان جنی و هم شیطان انسی حضور پیدا کرده است، شیطان شما را صدا زد و شما هم با آن بیعت کردید» و شیطان جنی و انسی را تشبیه به لاک پشتی کردند که تا زمانی که احساس خطر می کند سرش را از لاکش بیرون نمی آورد، اما همین که احساس آزادی و امنیت کند سرش را بیرون می آورد.

سبزواری بیان کرد: بعد از ضربت خوردن حضرت زهرا سلام الله علیها، انصار به عیادت ایشان آمدند و حال حضرت را جویا شدند، حضرت در حالی که می توانست بگوید «سیلی خورده‌ام»، «پهلویم درد می کند»، «سقط جنین کرده ام» و غیره شروع به سخنرانی کرده و از امامت دفاع کردند و فرمودند"من از مردان شما خشمگین هستم".

مدرس حوزه در پایان گفت: وصیت نامه حضرت زهرا سلام الله علیها که در آن به حضرت علی(ع) وصیت کرده بودند که مرا شبانه غسل و کفن کنید و قبر مرا از همه پنهان کنید نشانه معرفی وجود باطل در آن زمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سکینه IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    بسیار عالی