جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار شورای سیاستگذاری اولین جشنوراه گفتمان خدمت با آیت‌الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمتگزاری را به عنوان یکی از ابعاد مورد توجه دین اسلام عنوان کرد و گفت: اسلام، دین چند ضلعی است و تمامی ابعاد مختلف زندگی انسان را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضای شورای مرکزی گفتمان خدمت اهل بیت علیهم السلام را به عنوان پرچم داران خدمتگزاری عنوان کرد و اظهار داشت: گفتمان خدمت ریشه در کارنامه اهل بیت -علیهم السلام- دارد. در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: “عَادَتِکُم الاِحسان، وَ سَجیَّتِکُمُ الکَرَم“.

رئیس جامعه مدرسین اسلام را دین چند ضلعی توصیف کرد و افزود: اسلام دینی چند ضلعی است و همانطور که بُعد عبادی دارد، بُعد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز دارد و این نشان کامل بودن دین اسلام است که تمامی ابعاد مختلف زندگی انسان را مورد توجه قرارداده است.

امام جمعه قم خدمتگزاری را از راه‌های هدایت و ارشاد جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: خدمتگزاری از مصادیق روایت امام صادق -علیه السلام- است که می‌فرماید: “کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ“. یکی از راه‌های تبلیغ، خدمتگزاری است. روحانیت باید به دنبال مردم برود نه اینکه منتظر باشد تا مردم سراغ او بیایند. اگر ارتباط دو سویه بین ما و مردم باشد، دشمن هیچگاه نمی‌تواند در توطئه‌هایش موفق شود.

خدمتگزاری به مردم، شیوه عالمان دین

وی خدمتگزاری به مردم را شیوه عالمان دین توصیف کرد و ادامه داد: روحانیت باید علاوه بر تمامی مسئولیت‌هایی که به دوش می‌کشد، خدمتگزار مردم نیز باشد و به گونه‌ای عمل کند که مردم او را ملجا و پناهگاه خود در امور مختلف بدانند. تنها در این صورت است که می‌تواند جامعه را با خود همراه کند و شور و احساس در جامعه ایجاد نماید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: هر اقدامی که به عنوان خدمت انجام می‌شود، باید با نیت خالص و بدون منت صورت پذیرد و علاوه بر دارا بودن وجهه جهادی، خروجی ملموس، جذاب و قابل ارائه‌ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری جشنواره به منظور معرفی و تجلیل از روحانیون پیشگام در عرصه خدمتگزاری را، لازم ارزیابی کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به منظور آگاهی بخشی به جامعه، به خصوص نسل جوان که به واسطه تبلیغات دشمن، تعریف صحیحی از روحانیت ندارند، امری لازم و ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، ضمن تبیین احادیثی راجع به جایگاه ویژه احسان و خدمت گزاری در اسلام، بر استمرار در نهضت خدمتگزاری در کنار نهضت تولید علم، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، هدایت گری و علم آموزی، تأکید کرد.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه، تعدادی از اعضای این شورا گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور گفتمان سازی از خدمات روحانیون در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور، ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha