دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صمصامی

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: اصل مدیریتی «تبدیل تهدید به فرصت» ریشه در یک سنت الهی دارد و با این نگرش، انسان در مواجهه با مشکلات به جای آنکه خود را ببازد و دست از تلاش بکشد به دنبال راهی خواهد گشت که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام ولی صمصامی امام جمعه وحدتیه استان بوشهر امروز در نشست فعالان فرهنگی دینی در وحدتیه شهرستان دشتستان گفت: با توجه به تهاجم نرم سبک زندگی غربی به سبک زندگی ایرانی اسلامی، مشاهده می کنیم که در بخشی از مناطق متمولِ برخی شهرها، شاهد برخی از مظاهر این تهاجم در قالب برپایی جشن‌هایی نظیر «هالووین»، جشن «ولنتاین» و جشن «کریسمس» هستیم.

وی افزود: این اتفاق که ظاهرا تهدیدی برای سبک زندگی اسلامی است باید با تدبیر و درایت جبهه فرهنگی انقلاب تبدیل به فرصت گردد. مثلاً با تقویت آئین‌های ملی و بومی، تعریف جشن‌های معادل که با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خودمان متناسب‌ سازی شده است، می‌توان این راهبرد را دنبال کرد.

امام جمعه وحدتیه در خصوص میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: باید با نگاهی راهبردی و انقلابی، راهبران فرهنگی و اجتماعی ما تدبیر نمایند، مثلاً از مصادیق عینی این نگاه راهبردی به دو موضوع ضرورت اتّحاد جبهه ایمان، در برابر کفر و دنیاپرستی‌ و ضرورت تأسّی به پیامبران الهی‌ می توان اشاره کرد.

حجت الاسلام صمصامی بیان کرد: راهبران فرهنگی و اجتماعی ما می توانند از همین فرصت جشن کریسمس (که به مناسبت سالروز تولد حضرت مسیح علیه السلام برگزار می گردد) برای تعامل بیشتر بین مسیحیان و مسلمانان قرار گرفتن اهل ایمان در یک جبهه در مقابل دنیای کفر و الهاد بهترین بهره را ببرند اما باید برنامه داشت و کار کرد.

امام جمعه وحدتیه با اشاره به سخن سردار شهید سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، که در یکی از سخنرانی‌هایشان گفته بود «من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست، اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم»؛ اصل مدیریتی «تبدیل تهدید به فرصت» ریشه در یک سنت الهی دارد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین فرصت‌ها ریشه در بزرگ‌ترین تهدیدها دارد افزود: با این نگرش، انسان در مواجهه با مشکلات به جای آنکه خود را ببازد و دست از تلاش بکشد به دنبال راهی خواهد گشت که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha