شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خیاط

مدیر حوزه علمیه خراسان در حاشیه افتتاحیه سومین دوره رقابت های علمی پژوهشی نخبگانی کشوری گفت: نخبگان، ثروت بسیار بزرگی برای کشور هستند و منابع انسانی به عنوان مهمترین ثروت های یک کشور شمرده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در حاشیه افتتاحیه سومین دوره رقابت های علمی پژوهشی نخبگانی کشوری حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: نخبگان، ثروت بسیار بزرگی برای کشور هستند و به واقع منابع انسانی به عنوان مهمترین ثروت های یک کشور شمرده می شوند.

وی با بیان این که حوزه علمیه خراسان نیز از این نعمت برخوردار است و تعدادی از طلاب آن به صفت نخبگی ممتازند، تصریح کرد: عملا این نخبگان و استعدادهای برتر نقش مهمی می توانند به حسب برخوردار بودن از نخبگی ایفای نقش کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حضور سازنده طلاب و روحانیت نخبه و استعدادهای برتر در راستای حل مشکلات روز جامعه و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: عملا نخبگان حوزه علمیه خراسان، با توجه به این نخبگی که دارند، نسبت به دیگران از هوش، استعداد و توانایی بالاتری برخوردارند و در همین راستا می توانند در حل مسائل بسیار زیادی از کشور که در حوزه های مختلف با آن مواجه هستیم، نقش آفرین و اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که مهمترین نقشی که از نخبگان انتظار داریم حل مسائل مربوط به عرصه های علوم انسانی و اسلامی است، ابراز کرد: پرداختن به مباحث در حوزه های علوم اسلامی و انسانی از جمله موضوعات مرتبط با اقتصاد، مدیریت، مسائل دستگاه های گوناگون کشور، آسیب های اجتماعی و ... از جمله موضوعاتی هستند که نیاز است نخبگان حوزه به آن ورود داشته و نقش علمی و اجتماعی برجسته ای را ایفا کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha