یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روضه خانگی

حوزه/ هفته گذشته یک روضه زنانه خانگی در طبقه هفتم یک مجتمع مسکونی در محله انسجام قم دعوت بودم. در بدو ورود با صاحب‌خانه مواجه شدم که لنگان لنگان به استقبالم آمد. در بین مجلس ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و حضور مبلغان فاطمی در مساجد، تکایا و هیئت های عزاداری، مدارس، مجالس خانگی، مراکز فکری و فرهنگی و ... برای تبیین معارف فاطمی، اقدام به راه اندازی پویشی با عنوان «پویش راویان فاطمی» نموده است که به انتشار برخی از متون دریافتی خواهیم پرداخت:


هفته گذشته یک روضه زنانه خانگی در طبقه هفتم یک مجتمع مسکونی در محله انسجام قم دعوت بودم.

در بدو ورود با صاحب‌خانه مواجه شدم که لنگان لنگان به استقبالم آمد. در بین مجلس هم در هنگام پذیرایی از مهمانان و رفت و آمد، در راه رفتن مشکل داشت.

بعد از دو روز ایشان با بنده تماس گرفتند و با صدایی بغض‌آلود ماجرای روضه خود را تعریف کردند.

ایشان گفتند که روز قبل از روضه پایم پیچ خورد و سه انگشت پایم از جا در رفت. طوری درد میکرد که اگر کسی پایم را لمس می‌کرد فریادم بلند می‌شد.

فرزندان و همسرم گفتند باید به دکتر برویم تا پایت را درمان کنند و روضه فردا را هم باید تعطیل کنی، چون عملا با این پا امکان پذیرایی و برگزاری روضه نبود؛ ولی من اصرار کردم که به هر نحوی هست، روضه باید برقرار باشد و من شفایم را از حضرت زهرا سلام الله علیها با خدمت در روضه‌شان خواهم گرفت.

خانواده خیلی به من اعتراض کردند ولی من از حرفم کوتاه نیامدم و با دلی شکسته از حضرت خواستم عنایتی بکنند؛ به همین خاطر در زمان روضه هم با اینکه درد زیادی را متحمل شدم ولی به امید عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها خودم پذیرایی می‌کردم.

از اینجا به بعد، بغض ایشان تبدیل به گریه شد و برای لحظاتی نتوانستند حرف بزنند. بعد از این‌که نفسی تازه‌ کردند، گفتند که بعد از اینکه شما روضه خواندید و منزل ما را ترک کردید، درد از پای من رفت؛ در حالی‌ که شب گذشته وقتی دخترم دست روی پایم گذاشت از درد فریادم بلند شد.

با همان گریه گفتند این ماجرا را برای شما گفتم تا برای دیگران هم بگویید تا همه بدانند که ما بی‌صاحب نیستیم و خود حضرات معصومین علیهم السلام حواسشان به محبیان و شیعیانش هست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha