جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منطق فهم حدیث

حوزه / کتاب «منطق فهم حدیث، روش فهم حدیث با رویکردی اصولی» تألیف حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کتاب «منطق فهم حدیث، روش فهم حدیث با رویکردی اصولی» از سوی انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، چاپ و منتشر شد.

این کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، به نگارش درآمده و در سه فصل و ۳۵۴ صفحه تدوین شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است:

در فهم دینی مهم‌ترین منبع اثباتی، قرآن کریم و روایات شریف است. استنباط از منابع دینی محتاج رعایت قواعد فهم است و باید روش‌های فهم در آن رعایت شود که دانش فقه الحدیث عهده دار کشف مراد جدی از متن حدیث است.

نوشتار حاضر با بررسی قواعد فقه الحدیثی، با رویکردی به مباحث علم اصول، به تبیین قواعد فهم پرداخته است و فرایند کشف مراد جدی از متن را مورد بحث قرار داده است.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب رواق جنب دانشگاه بوعلی سینا و فروشگاه کتاب روبروی حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان مراجعه کنند و یا به آیدی Hshabani_admin@ پیام ارسال کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha