دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خطبه فدکیه

حوزه/ دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: این خطبه زمینه‌ساز معرفت‌افزایی است و باید به طور کامل مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حسین کارگر صبح امروز در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگزار شد، برگزاری این گونه مراسمات را ارزشمند و دارای درس‌های دینی زیادی دانست و اظهار داشت: این مراسم و برنامه‌های سوگواری منتج به درس گرفتن و محبت بیشتر می‌شود و پیروی را در پی خواهد داشت؛ پیروی زمانی رخ می‌دهد که شناخت کافی وجود داشته باشد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر با تاکید بر اینکه شیعیان باید شناخت کافی را از حضرت فاطمه زهرا (س) داشته باشند، افزود: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد (ص) اتفاقاتی روی داد که بسیار درس‌آموز بود؛ البته این درس‌ها برای کسانی است که می‌خواهند به شناخت برسند و درس بیاموزند.

وی فاصله بین غدیر تا رحلت پیامبر اسلام(ص) را ۷۰ روز عنوان کرد و ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اجتماع سقیفه برگزار شد و بدون توجه به غدیر و بیعتی که با حضرت علی صورت گرفته بود، خلیفه را تعیین کردند.

کارگر عنوان کرد: خلیفه و هم پیمانانش تأکید داشتند که اهل بیت علی (ع) هم باید بیعت کنند ولی چون با مقاومت حضرت روبرو شدند، اقدام به آتش‌زدن خانه فاطمه(س) کردند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر به خطبه فدکیه اشاره کرد و افزود: این خطبه زمینه‌ساز معرفت‌افزایی است و باید به طور کامل مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید از این مسائل درس بگیریم و شناخت خود را افزایش دهیم چرا که چنین اتفاقاتی تکرار می‌شوند و باید بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha