دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه بوشهر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک تاکتیک نیست، بلکه راهبرد است. راهبرد نظام اسلامی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در نشستی با رئیس و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک تاکتیک نیست، بلکه راهبرد است. راهبرد نظام اسلامی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر افزود: حوزه علمیه متولی تحقیق، استنباط و استخراج نظام ارزشی انسان ها و دانشگاه ضامن پیشرفت در علوم و فنون و فناوری های روز دنیا است، لذا بسترساز پیشرفت کشورند. چرا کلیسا از بین رفت؟ چونکه دین آن روز با علم فاصله زیادی داشت و گسست جدی میان آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: هیچ دوره ای در تاریخ نبوده است که بخواهد علم بدون نظام ارزشی و بدون نظام اخلاقی حیات و ادامه پیدا کند، بالاخره فطرت انسان ها آن را پس میزند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با طرح دو سؤال مبنی بر اینکه در دنیا علم روانشناسی چکار کرده است؟ آیا توانسته به بشر آرامش بدهد؟ گفت: اگر علم روانشناسی به تنهایی به بشر آرامش داده، چرا دارند دائم قرص های ضد افسردگی تولید می کنند؟ و یکی از صنعت های سود آور دارو های ضد افسردگی است؟

حجت الاسلام اسماعیلی حیات اجتماعی علم و دین را متلازم هم دانست و گفت: این دو بدون یکدیگر نمی‌توانند زنده باشند؛ اینکه وحدت یک مسئله راهبردی است یعنی همین. لذا چون بر اساس خلقت است هم نیاز دنیوی و هم اخروی بشر را تأمین میکند .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: چه چیزی باعث می شود کسی حرف حق را نپذیرد؟ چون دین را همراه نکرده است و لقمه حرام است.

اسماعیلی تأکید کرد: ما باید سمت کارهای عینی و عملی و الگوهایی برویم که بتوانیم این وحدت ها را ایجاد کنیم و در کنار سخت کوشی و روش های اصیل علم آموزی، حوزه از پیشرفت های علمی استفاده کند. مثلا از هوش مصنوعی برای ترویج دین چه استفاده ای میتواند بکند؟

وی با انتقاد از تدریس علوم انسانی غربی در دانشگاه ها متذکر شد: دانشگاه هم باید بداند که علوم انسانی اش اسلامی نشد و دائم از کسانی که از آن طرف آمدند و علوم انسانی را طراحی کردند استفاده کردند، چه اتفاقی برای جامعه اش می‌افتد؟ دین آیا صحبتی در این موضوع علوم انسانی دارد یا نه؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha