جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلب جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: خداوند طهارت اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را تضمین کرده است پس هر که در طهارت آنان شک کند از دایره اسلام خارج می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» توسط مجلس علمای هند به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا مراسم عزاداری در حسینیه سبطین آباد هند برگزار شد که در آن حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند در مورد آیه تطهیر و عظمت آن بانوی عصمت و طهارت سخنرانی کرد.

وی گفت: خداوند در قرآن درباره طهارت اهل بیت پیامبر فرمود: إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا یعنی جز این نیست که همواره خدا می خواهد هرگونه پلیدی را از شما اهل بیت برطرف نماید و شما را چنان که شایسته است پاک و پاکیزه گرداند. در پرتو این آیه ثابت می شود که انواع نجاست از اهل بیت علیهم السلام دور است.

دبیرکل مجلس علمای هند افزود: نجاست بر سه قسم است. نجاست عرفی یعنی نجاست‌هایی را که عموماً هر انسانی می‌شناسد. نجاست دوم نجاست شرعی است یعنی آن نجاست هایی که شرع آن را نجس می داند. قسم سوم نجاست، نجاست عقلی است یعنی چیزهایی است که عقل آنها را نجس می داند، مانند جهل، ظلم و فریب؛ همه این چیزها نجس است و هر نجاستی از اهل بیت دور است. پس وقتی دروغ نجس و از اهل بیت دور باشد چگونه دروغگو به اهل بیت نزدیک می شود؟ وقتی ظلم نجس است چگونه ظالم به اهل بیت (ع) نزدیک می باشد؟

وی تصریح کرد: آیه تطهیر ثابت می کند که خداوند طهارت اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله را تضمین کرده است پس هر که در طهارت آنان شک کند دیگر مسلمان نیست و از دایره اسلام خارج می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha