دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ز

حوزه / امام جمعه کاشان بر لزوم الگو برداری از تربیت و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در جامعه تاکید کرد و گفت: پدران و مادران ادب و حیای برخاسته از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را به فرزندانشان منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه درکاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در جمع عزاداران فاطمیه شهر ابوزید آباد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به خاطر انحراف مسیر ولایت الهیه قیام کرد، گفت: امروز دین و فاطمیه من و شما و تشکیل نظام اسلامی نتیجه قیام حضرت فاطمه زهرا(س) است.

امام جمعه کاشان، برلزوم یاری رساندن ولی فقیه در مقابله با دشمنان اسلام تاکید کرد و افزود: همانطور که اگر در دوران حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) می بودیم وظیفه ما نصرت و یاری ائمه(ع) بود، الان نیز یاری رساندن ولایت فقیه وظیفه ما است.

وی با تاکید بر لزوم عمل به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اتاق های فکر در آمریکا یک جمله مشترک دارند که نباید بگذارند بیانیه گام دوم انقلاب تبدیل به گفتمان شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی را مهمترین توصیه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دانست و افزود: یکی از مصادیق سبک زندگی، حیا و عفت است که امروز از طرف دشمن مورد هجوم شدید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به رعایت حیا در فرهنگ اسلامی ایران حتی در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر به درب خانه های قدیمی کاشان نگاه کنیم دو کوبه مشاهده می کنیم که یکی مربوط به خانم ها و یکی مربوط به آقایان است و متناسب با زدن این کوبه ها، مرد یا زن برای باز کردن درب مراجعه می کند و این نمونه عالی حیا در فرهنگ اسلامی است.

وی بر لزوم الگو برداری از تربیت و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در جامعه تاکید کرد و گفت: پدران و مادران ادب و حیای برخاسته از فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را به فرزندانشان منتقل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha