شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه مشاوره ویژه مجردین مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمد آباد،

در کارگاه مشاوره ویژه مجردین مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمد آباد، رشد روحیه مسئولیت پذیری از شرایط آمادگی برای ازدواج دانسته شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم مریم شیری، مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد در این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به این که اولین نیاز ضروری برای آمادگی ازدواج، بلوغ عقلی است و رسیدن به این بلوغ با توانمندی روحی، فکری، احساس مسئولیت کردن و بزرگ‌منشی سر و کار دارد، بنابراین جوانی که نسبت به مسائل خانوادگی احساس مسئولیت ندارد حتی اگر از لحاظ جسمی و فیزیکی و تمکن مالی رشد یافته باشد این جوان آماده ازدواج نیست و باید روحیه مسئولیت پذیری در او رشد کند.

وی افزود: جوانان باید برای رشد اجتماعی و روانی خودشان در عرصه های اجتماعی مسئولیت پذیر باشند و وارد فعالیت‌های اجتماعی بشوند و خود را تقویت کنند. در رابطه با دختران نیز مسئولیت پذیری بسیار مهم است به طوری که می‌توان گفت زمانی یک دختر می تواند ازدواج کند که بتواند وظایف و امور یک مادر را به خوبی انجام دهد.

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) احمدآباد در ادامه به یکی دیگر از شرایط آمادگی برای ازدواج یعنی بلوغ عاطفی اشاره و خاطرنشان کرد: مفهوم ازدواج این است که یک جوان توانایی اداره خانواده مستقل را بدون تکیه به دیگران داشته باشد، بنابراین خواهر و برادری که در یک خانواده نمی توانند با هم ارتباط عاطفی و روحیه سازش داشته باشند آمادگی برای ازدواج ندارند، چون بلوغ عاطفی ندارند و وقتی به بلوغ عاطفی نرسیده باشند، نسبت به یکدیگر گذشت و تعاون، همکاری و همدلی نداشته باشند در امور اجتماعی تفاهم نداشته باشند توانایی ایجاد عاطفه با همسر خویش را هم نخواهند داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha