دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از فعالیت تبلیغی ۶ هزار روحانی در استان خبر داد و گفت: ایده طرح و شبکه امامت با کلام سردار شهید حاج قاسم شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمود حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار فعالیت‌های فرهنگی در مسائل اجتماعی هم ورود کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: شبکه امامت مدتی است در سطح کشور شکل گرفته و تعدادی روحانی در سراسر استان و مناطق مختلف در حال فعالیت تبلیغی هستند که قسمت مهمی از این شبکه در روستاها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: روحانیون در شهرها به عنوان امام محله در مساجد و محلات محوری و در روستاها به عنوان روحانی مستقر فعالیت دارند و به مشکلات و مسائلی که در منطقه وجود دارد از مسائل معیشتی گرفته تا فرهنگی ورود میکنند.

حسینی با بیان اینکه ایده طرح و شبکه امامت با کلام سردار شهید حاج قاسم شکل گرفته است، اضافه کرد: سردار بزرگوار فرمودند امام جماعت فقط امام یک مسجد در محله نیست؛ در محله ای که مسجد در آن وجود دارد باید امام جماعت به مسائل محله و آن منطقه رسیدگی کند؛ روحانی آن منطقه یا مسجد باید طبیب دوار بطبه باشد و به تمام نیازمندی های منطقه و محله رسیدگی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی فعال در شهر تبریز، افزود: در اعیاد و مناسبت‌های مختلف طرح اعزام مبلغ و روحانی را داریم که کاملا به صورت مردمی اداره میشود و فقط ساماندهی و اعزام مبلغ با اداره کل تبلیغات اسلامی است. در ماه محرم حدود ۵۰۰۰ نفر اعزام در سطح استان داشتیم که با توجه به هر مناسبت تعداد اعزام‌ها متفاوت است. در کل استان حدود ۶۰۰۰ روحانی فعالیت تبلیغی دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت ۸۰۰ نفر مبلغ در مدارس دانش آموزی، گفت: در بحث فرقه ها غفلت داشته ایم؛ در استان تعداد فرقه ها به مراتب از سایر استان‌ها بیشتر است؛ در کنار این مسیحیت تبشیری هم فعالیت دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از تاسیس “کلینیک معنوی” در خیابان دو کمال تبریز خبر داد و تصریح کرد: در کلینیک ما هر زمانی که فرد مراجعه کند اساتید و کارشناسان حضور دارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت ۶ هزار هیئت مذهبی ثبت شده در استان، گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ هیئت فعال در طول سال و ۲ هزار دسته صرفا شاه حسین گویان و ۲ هزار انجمن اسلامی در سراسر استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: اداره امور قرآنی با ۶۵۰ تشکل قرآنی در استان مشتمل بر ۸۴ موسسه قرآنی و ۵۷۰ خانه قرآن تحت اداره تبلیغات اسلامی در حال فعالیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزاری دوره‌های تربیت معلم، دوره آموزش یار قرآنی ویژه نیروهای مسلح، محافل قرآنی در مناسبت ها، ساماندهی فعالین قرآنی و تشکیل هیئت اندیشه ورز قرآنی را از دیگر فعالیت‌های قرآنی برشمرد.

وی عنوان کرد: قرارگاه عملیاتی دختران حاج قاسم در ۱۷ شهرستان آغاز به کار کرده که بر محور فعالیت‌های علمی و اجتماعی شکل گرفته است. طرح دختران حاج قاسم هم در سطح دبیرستان‌های دخترانه استان توسعه مناسبی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha