جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: شهادت شهید مولوی عبدالواحد ریگی راه ایشان را تقویت کرده و سندی بر حقانیت راهشان می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان در دیدار خانواده شهید مولوی عبدالواحد ریگی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این عالم گرانقدر اظهار داشت: پایان زندگی مولوی عبدالواحد ریگی ختم به شهادت شد که چنین چیزی یک رستگاری بزرگ است زیرا هر کسی چنین توفیقی پیدا نمی‌کند و بر اساس روایات خداوند متعال شهادت را از درب‌های بهشت قرار داده که برای بندگان ویژه است و در روایت دیگر آمده خداوند متعال خوبان امت را برای شهادت انتخاب می‌کند و البته از دست دادن چنین شخصیت‌هایی برای ما جای تسلیت دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری ابراز لطف نموده و پیامی صادر کردند و شخصیت این شهید آن هم در شرایط حساس کنونی چنین احترام و توجهی را اقتضاء می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان داشت: دشمن آرامش، وحدت و پیشرفت کشور ما را نمی‌تابد و با هر ابزاری به دنبال مقابله است.

وی ادامه داد: دشمن به سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت مرزی، وجود تنوع قومی و مذهبی و نیز مشکلات و محرومیت‌های موجود نگاه ویژه‌تری دارد و گمان آنها این بود که استان آمادگی لازم برای ایجاد آشوب‌ را بیشتر از نقاط دیگر خواهد داشت اما به مانند گذشته مردم استان دین خواهی و ایرانیت خواهی خود را نشان دادند و دشمن با نتیجه دیگری روبرو شد و در زمانی‌ که استان‌های دیگر دچار آشوب بود در استان ما آرامش وجود داشت که چنین چیزی نشان دهنده مردم فهیم، نجیب و شریفی است که اوضاع را به دستی شناخته و بر اسلام و وحدتشان تاکید دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راه‌های ایجاد التهاب ترور بزرگان و شخصیت‌ها بود تا بتوانند سوژه‌ای علیه نظام درست کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در یک مرحله شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی را به شهادت رساندند تا زمینه درگیری پیش بیاید اما مردم بصیرت خود را نشان دادند و در ادامه باز به سراغ یکی از علمای اهل سنت رفتند و مولوی عبدالواحد ریگی را به شهادت رساندند و تبلیغات زیادی هم در شبکه‌های ضد انقلاب صورت گرفت اما باز هم مردم شعور اجتماعی و بصیرت خود را نشان دادند و نه تنها این موارد باعث اختلاف نشد بلکه عامل تحکیم وحدت شد که برای حفظ اسلام، حفظ ایران و حفظ وحدت و امنیت علمای شیعه و اهل سنت در کنار هم هستند و جان خود را برای دفاع از نظام اسلامی و امنیت کشور تقدیم می‌کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیه۵۴ سوره مبارکه آل عمران اضافه کرد: "وَ مَکَرُواْ وَ مَکَرَ ٱللَّهُۖ وَٱللَّهُ خَیرُ ٱلمَٰکِرِینَ" بهترین نقشه، نقشه خداست؛ دشمن با هدف ضربه زدن به امنیت و وحدت ما بود اما همین اقدامات آنها باعث تحکیم وحدت ما می‌شود و این شهادت ها ترسی در مردم، رخنه‌ای در صفوف و تزلزلی در راهشان ایجاد نمی‌کند بلکه مردم بیدارتر و استوارتر می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی گفت: هنگام حضور هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری در استان شهید ریگی سخنانی را از سر دغدغه و دلسوزی با صداقت تمام و بدون هیچ ملاحظه‌ای مطرح کردند و گفتند "ما طرفدار اسلام و اجرای احکام اسلامی هستیم و اگر اسلام نباشد بعد از اسلام چه می‌خواهیم" و سپس به بیان سوابق خود در دفاع مقدس پرداختند و عنوان کردند "ما به دنبال مادیات دنیا نیستیم و چیزی به ما نرسیده و تنها عقاید خود را عنوان می‌کنیم" که این صراحت، صداقت و پایداری در راه اسلام برای دشمن غیرقابل تحمل است و برای شهادت ایشان دست به کار می‌شوند که شهادت شهید عبدالواحد ریگی راه ایشان را تقویت کرده و سندی برای حقانیت راهشان می‌باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان مطرح کرد: شهید مولوی عبدالواحد ریگی دارای فرزندان خوبی هستند که ان‌شاءالله بتوانند به خوبی راه شهید را ادامه دهند زیرا همه ما مدیون شهدا هستیم و باید تلاش کنیم تا راه شهدا را زنده نگه داشته و مسیر آن‌ها را ادامه دهیم تا خرسند شوند از اینکه راهشان ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: همه ما باید راه شهدا را دنبال کنیم اما خانواده شهدا در این جهت سزاوارتر هستند و این فهم، ایمان، صداقت، آزادگی و شجاعت شهید ریگی باید برای همه ما الگو باشد و از آن درس بگیریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha