پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام محله شهیدیه میبد

حوزه/ زیر سقف این آسمان هستند کسانی که با دستان یاری گرشان سعی در کمک به هم‌نوعان خود دارند و در این زمینه از هیچ گونه پیگیری و مساعدتی دریغ نمی‌کنند. امام محله‌ای که با پیگیری‌هایش برای ۱۰ نو عروس نیازمند جهیزیه کامل تهیه کرد و با مشاوره و راهنمایی‌های دلسوزانه‌اش، باعث جلوگیری از طلاق و فروپاشی چندین خانواده شد.

خبرگزاری حوزه - یزد/ حجت‌الاسلام رجبعلی مشیری، امام محله شهیدیه شهرستان میبُد از استان یزد است. سابقه تبلیغی‌ او به بیش از ۱۵ سال می‌رسد و حدود ۵ سالی است که در مسجد امام هادی (ع) میبد مشغول فعالیت است و با کمک ارگان‌های مختلفی همچون سپاه و بسیج و خادمیاران رضوی و دستان یاری‌گر خیرین، سعی در خدمت بی منت به اهالی آنجا دارد.

این امام محله در راستای کمک به نیازمندان توسط سپاه تعداد ۱۰ جهیزیه کامل برای نوعروسان بی‌بضاعت تهیه و اهداء کرده است.

یکی از معضلات اجتماعی که ضربه خطرناکی به جامعه و خانواده می‌زند بحث طلاق است که طبق فرموده پیامبر(ص) هر که جلوی آن را بگیرد ثواب یک سال عبادتی که شب‌ها به نماز و روزها به روزه بگذراند را به او عطا می‌کنند، حاج آقای مشیری هم با مشورت و آگاهی دادن به خانواده‌هایی که در شرف طلاق و جدایی بودند، توانست جلوی فروپاشی چندین خانواده را بگیرد.

چتر حمایتی مسجد بر سر بدسرپرست‌ها، سالمندان و نوعروس‌های نیازمند + عکس

این روحانی دغدغه‌مند در زمینه اعتیاد هم فعالیت‌های مؤثری انجام داده و توانسته چند نفر را با فرستادن به مراکز ترک، از دام اعتیاد نجات دهد، همچنین با برگزاری جلسات مشاوره و کمک‌های معیشتی به خانواده‌های آنان سعی در کمک به آنان را داشته است.

در محله تبلیغی حجت الاسلام مشیری بیش از ۲۰ مسجد وجود دارد که اکثر آن‌ها در مناسبت‌های مختلف به صورت تشکیلاتی و مشترک برنامه‌هایی را برگزار می‌کنند و همکاری و ارتباط خوبی بین آنان وجود دارد.

با کمک‌های مرکز نیکوکاری مسجد خاتم الانبیاء این محله و چند مسجد و مؤسسه دیگر، تعداد ۷۰ خانواده بدسرپرست و همچنین بالغ بر ۳۵۰ خانواده نیازمند، در زمینه‌های مالی و معیشتی حمایت می‌شوند که تعداد ۲۰ نفر از آن‌ها به طور مستقیم تحت حمایت مسجد امام هادی(ع) قرار دارند.

چتر حمایتی مسجد بر سر بدسرپرست‌ها، سالمندان و نوعروس‌های نیازمند + عکس

حاج آقا مشیری همچنین در ایام غدیر به سادات نیازمند محله، مبلغ یک میلیون تا دو میلیون تومان به عنوان کمک معیشتی اهداء می‌کند.

از دیگر اقدامات خیرخواهانه این روحانی پر تلاش و گروهش برای نیازمندان محله، ساخت حمام برای دو خانه‌ای بود که حتی از چنین امکاناتی هم محروم بودند و همچنین ایزوگام چند خانه از افراد نیازمند و پرداخت اجاره‌بهای منزل تعدادی از افراد کم برخوردار بوده است.

حجت الاسلام مشیری با کمک‌های خیرین و مرکز نیکوکاری، نزدیک ۱۰ نفر از افراد سالمند محله را نیز تحت حمایت قرار داده و به آنان تسهیلات درمانی اعطا می‌کند.

او همچنین به انجام کارهای فرهنگی مختلف در مسجد محل فعالیتش همت گماشته و با برپایی مراسمات مذهبی در ایام مختلف و اجرای سرود و برگزاری هیئت نوجوانان سعی در جذب نوجوانان به مسجد داشته است.

چتر حمایتی مسجد بر سر بدسرپرست‌ها، سالمندان و نوعروس‌های نیازمند + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha