دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد جواد نظافت

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که قلب شهید سلیمانی برای جبهه اسلام می تپید و همواره تلاش داشت جبهه فرهنگی انقلاب را تربیت و تشویق کند، تصریح کرد: شهید سلیمانی اسطوره مقاومت در همه سال های خدمات ارزشمند خود هیچکس را از قطار انقلاب پیاده نکرد و نمی گذاشت کسی از مکتب انقلاب دور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، همایش گرامیداشت شهدای مقاومت، شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی در سالن ورزشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشهد با حضور دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه به همراه مدیران و مسئولان و خانواده معظم شهیدان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت یزدی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در این برنامه با بیان این که مجلس بزرگداشت شهید سلیمانی مجلس ذکر و یاد بزرگمردان خدا است، گفت: دستور پروردگار، بازنگری بر سیره بزرگمردان دین است و همچنان که انبیا الگو شده اند، مومنان و پیروان انبیا نیز الگو هستند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان شهید حاج قاسم سلیمانی را برخوردار از امتیازات ویژه ای عنوان و با بیان این که سیره مبارک او یک مکتب و راه نورانی است، تصریح کرد: شهید سلیمانی مظهر جامعیت اسلام شد؛ ایشان قناعت در کسب فیض شهادت نداشت، همتش بلند بود و از دوران نوجوانی و جوانی پربرکت خود همواره در عرصه جبهه و جهاد تلاش داشت که خود را به خوبی ها آراسته کند.

شهید سلیمانی در برابر دوستان دلی آرام، اما برابر دشمنان روحی استوار داشت

وی با بیان این که بزرگترین سهم شهید حاج قاسم سلیمانی از نیکی ها مجاهده در راه خدا بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی اهل نماز شب و توسل و برخوردار از لذات معنوی بود؛ او با کلان نگری به آیه شریفه «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» عمل کرد و در برابر دوستان دلی آرام اما در برابر دشمنان روحی استوار و با عزت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که شهید سلیمانی دامنه دوستان خود را منحصر به دوستان بالفعل نکرد و همواره به دنبال جذب حداکثری بود که به همین سان راهش پررهرو است، خاطر نشان کرد: قلب شهید سلیمانی حتی برای آنان که از لذت معنویت و همراهی با جبهه حق نچشیده بودند می تپید و تلاش داشت آنان را نیز از طعم حق بچشاند و امروز جامعه نیازمند معارف بلند مکتب شهید سلیمانی است.

قلب شهید سلیمانی برای جبهه اسلام می تپید

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که قلب شهید سلیمانی برای جبهه اسلام می تپید و همواره تلاش داشت جبهه فرهنگی انقلاب را تربیت و تشویق کند، ابراز کرد: شهید سلیمانی اسطوره مقاومت در همه سال های سال خدمات ارزشمند خود هیچکس را از قطار انقلاب پیاده نکرد و نمی گذاشت کسی از مکتب انقلاب دور شود.

وی شهید سلیمانی را مصداق آن عبارت شریف در مکارم الاخلاق دانست که آمده «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَلِّنِی بِحِلْیةِ الصَّالِحِینَ، وَ أَلْبِسْنِی زِینَةَ الْمُتَّقِینَ» و بیان کرد: شهید سلیمانی همواره بیان می کرد که خداوندا مرا به زینت صالحان آراسته و از زینت متقین بپوشان؛ او عدالت خواه و به دنبال گسترش عدالت در جهان بود.

برای اشاعه گفتمان شهید سلیمانی تلاش کنید

حجت الاسلام والمسلمین نظافت خطاب به دانشجویان با بیان این که مراقب باشید همراه با نام مبارک سردار سلیمانی، همفکر او نیز باشید و بازیچه کسانی که عکس این اسطوره مقاومت رفتار می کنند نشوید، گفت: همت خود را اشاعه گفتمان حاج قاسم سلیمانی قرار دهید که حاصل این گفتمان و مکتب با کمترین امکانات بزرگترین گام ها را برمی دارد.

شهید سلیمانی یک راه و مکتب است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که انقلاب باشکوه اسلامی رهین خون شهداست و این مراسم ها و سالگردها باید سبب شوند هزاران قاسم سلیمانی دیگر پرورش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی یک منش و روش و به تعبیر مقام معظم رهبری یک راه و مکتب است.

وی با بیان این که شهید سلیمانی اهل معنویت، مهربان با خلق خدا، افتاده و متواضع، اهل تدبیر و مطالعه، منصف و علاقه مند به زیردستان بود، بیان کرد: شهید سلیمانی در عین اینکه بار سنگین جبهه مقاومت را بر دوش داشت به زیردستان توجه ویژه ای میکرد و امنیت امروز ما ثمره مبارک تلاش و جهاد اوست و همه مسلمانان نیز مدیون اویند.

شهید سلیمانی در همه خوبی ها پیشی گرفت/ او اهل مهرورزی به بندگان بود

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که شهید سلیمانی به پشت جبهه نیز توجه داشت و اهل یتیم نوازی بود، ابراز کرد: سردار سرافراز اسلام زادگاه خود را فراموش نکرد، همواره تلاش داشت از هر خوبی سهمی داشته باشد. دغدغه اسلام و مسلمانان را داشت و در عرصه عبادت، مجاهده در راه خدا، مهرورزی به بندگان و انفاق به مظلومان خوش درخشید؛ ایشان منزل خود را فاطمیه در تهران کرد و با بودجه خود در روستای پدری مسجد بنا کرد.

وی با بیان این که حاج قاسم در همه خوبی ها پیشی گرفت و ما باید به وسع خود راه او را ادامه دهیم، عنوان کرد: ایمان شما فرزندان این سرزمین در استمرار راه مکتب شهید سلیمانی باید استوار باشد و از عقایدتان دفاع کنید.

روح بیقرار شهید سلیمانی او را پرواز داد/ راه سلیمانی پایان ندارد

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به حدیث «الدنیا سِجنُ المؤمنِ و جَنَّةُ الکافِرِ» از پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد: شهید سلیمانی مظهر روشن این حدیث شد و روح بیقرار او دنیا را برای خود همچون زندان دانست و کبوتری شد که با رشد بال های ایمان وعقیده توانست تا روح بلند خود را پرواز دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت با بیان این که حاصل اخلاص شهید سلیمانی سبب شد شب شهادتش، ایران اسلامی یکپارچه عزادار شده و در سوگ بنشینند، عنوان کرد: امیدوارم شما نیز در ادامه راه مکتب سلیمانی به ایشان ملحق و مشمول شفاعت او باشید و با تصمیمی برخاسته از ایمان مایه افتخار مکتب حق شوید.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha