دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بزرگداشت

حوزه/ بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید جعفر طباطبایی پنجشنبه ۱۵ دی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم بزرگداشت استاد اخلاق حجت الاسلام و المسلمین مرحوم حاج سید جعفر طباطبایی روز پنجشنبه ۱۵دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار می شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مداحی حاج علی ملائکه از سوی حوزه علمیه خراسان و با همکاری آستان قدس رضوی، مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مجمع خطبای خراسان، در محل مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جعفر طباطبایی شیرازی در سال ۱۳۱۷ در رفسنجان متولد شد و از سن ۱۲ سالگی جهت فراگیری علوم دینی راهی حوزه علمیه مشهد گردید. سپس برای ادامه تحصیل علوم دینی، ابتدا به قم و سپس به نجف اشرف عزیمت کرد.

مرحوم طباطبایی، معلم اخلاق و مدرس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از شاگردان مرحوم آیت الله حاج شیخ هاشم و آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بود و پای درس بزرگان این حوزه تربیت یافت و در دوران پربرکت زندگی خویش نسبت به وعظ و مجالس اهل بیت علیهم السلام و بیان معارف ایشان بسیار کوشا بود و بیش از ۶۵ سال به تحصیل و تذهیب و تدریس مبادرت ورزید.

او سرانجام ۱۸ آبان ۱۴۰۱ در مشهد دار فانی را وداع گفت و فردای آن روز از محل مهدیه مشهد، تشییع و در جوار مضجع منور رضوی به خاک سپرده شد.

مراسمی به یاد آیت الله محدثی در تایباد

همچنین ویژه برنامه مجاهدان بصیرت به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و درگذشت آیت الله حاج محمد محدثی، موسس مدارس علمیه امام صادق علیه السلام و فاطمة الزهرا علیهاالسلام تایباد سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸ برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی سخنران این مراسم خواهد بود و حاضران از روایتگری سردار صلاحی، فرمانده سابق تیپ فاطمیون در سوریه بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha