شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسلام در این قرن به مهمترین دین در چندین کشور اروپایی تبدیل خواهد شد
روند رو به رشد نرخ جمعیت مسلمانان در اروپا

حوزه/ با توجه به نرخ باروری بالاتر مسلمانان در مقایسه با مسیحیان پیش بینی می شود که اسلام در سال ۲۰۷۵ به مهم ترین دین در جهان تبدیل شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، پایگاه اسپانیایی زبان موندواسلام نوشت در حال حاضر ۲.۲ میلیارد مسیحی و ۱.۹۷ میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می کنند. با این حال، با توجه به نرخ باروری بالاتر مسلمانان (به طور متوسط ۲.۹ فرزند در مقایسه با ۲.۶ برای مسیحیان)، پیش بینی می شود که اسلام در سال ۲۰۷۵ به مهم ترین دین در جهان تبدیل شود. به طور کلی نرخ باروری در اروپا ۱.۴۹ است که کمتر از نرخ طبیعی یعنی ۲.۱ است.

جمعیت اروپا در سال گذشته ۱.۱ میلیون نفر کاهش یافت که حاکی از تغییرات قابل توجهی است. نرخ باروری برای مسلمانان در اروپا ۲.۵۴ است که نشانگر تغییر جمعیت به نفع مسلمانان است.

پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۸۵، چندین کشور اروپایی دارای جمعیت اکثریت مسلمان باشند. این تغییر در یک قاره عمدتاً مسیحی رخ می دهد. کاهش نرخ باروری در میان مسیحیان و کاهش میزان پایبندی به این دین به کاهش جمعیت مسیحی در اروپا کمک می کند. افزایش نرخ زاد و ولد، مهاجرت و تغییر دین باعث افزایش جمعیت مسلمانان می شود. از جمله کشورهایی که می توانند دارای اکثریت مسلمان باشند، کشورهای مهمی مانند فرانسه، بریتانیا، سوئد یا بلژیک هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha