جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پوشیدگی میلی فطری است و انسان به‌گونه‌ای آفریده‌ شده که فطرت و گرایش درونی‌اش، پوشش خواه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب و روحانیان استان، با اشاره به ۱۷ دی سالروز جنایت کشف حجاب در دوره پهلوی، اظهار داشت: حجاب و پوشش برای انسان یک «حُسن ذاتی» و عریانی یک «قبح ذاتی» است.

وی افزود: آدمی ذاتاً از علم، صداقت و وفاداری خوشش می‌آید و بدان احترام می‌گذارد و از جهل، دروغ و خیانت بدش می‌آید و آن‌ها را قبیح می‌داند، هرچند که خود مرتکب آن‌ها گردد.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اضافه کرد: دلیل «حُسن ذاتی» پوشش که امروزه تحت عنوان حجاب از آن یاد می‌کنیم این است که بشر از همان آغاز خلقت تاکنون، رعایت پوشش بدن را نه‌ تنها یک امر خوب و قابل‌تمجید و تکریم، بلکه یک امر واجب و ضروری قلمداد نموده است.

وی ادامه داد: چنانچه در عصر قدیم نیز انسان خود را با برگ درخت یا پوست حیوان می‌پوشاند و امروزه و حتی در همین جهان غرب که به خاطر منافع سیاسی و اقتصادی باحجاب مخالفت می‌کند نیز، عریان شدن در مجامع عمومی جرم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی زاده تصریح کرد: این رفتارهای فطری بشری از آغاز خلقت تا عصر تکنولوژی، دموکراسی، بی‌دینی و ارتباطات امروزی، همه حاکی از «حُسن ذاتی، فطری و عقلی» پوشش یا همان حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین حجاب قبل از اینکه حکمی از احکام شرع باشد، یک رهاورد عقلی است که شرع مقدس آن را تأیید نموده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده افزود: آیات قرآن کریم نیز به‌ عنوان اصلی‌ترین منبع احکام شرعی علاوه بر اصل پوشش در جزئیات این حکم عقلی نیز مطابق آن می‌باشند، چرا که در سوره مبارکه نور پس از فرض گرفتن اصل پوشش برای تمام بشریت، ابتدا در آیه ۳۰ حدود پوشش مردان را مشخص نموده و سپس در آیه ۳۱ حدود بیشتر پوشش بانوان را بیان فرموده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، در مورد خود بانوان نیز به مقدار بهره‌مندی آن‌ها از ظرافت و زیبایی توجه شده و در آیه ۶۰ سوره مبارکه نور به تفاوت میزان پوشش زنانی که به دلیل کهولت سن از زیبایی کمتری برخوردار هستند با سایر بانوان، اشاره‌ شده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: زن نسبت به مرد از منظر ظرافت و زیبایی دارای وجود با ارزش‌تری بوده، بنابراین هر وجود با ارزش‌تری برای حفاظت به پوشش بیشتری نیاز دارد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: این دستور عقل است که باید شی گران‌بها را از معرض زوال و تعرض حفظ کرد و با توجه به این سیره عقلایی بشر، می‌توان نتیجه گرفت که هر چه ارزش یک وجود بیشتر باشد به پوشش بیشتری جهت حفاظت نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha