پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دژکام

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تشکیل دبیرخانه بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری نگاهی متفاوت با بسیاری از جریان ها است و باید متناسب با نگاه رهبر معظم انقلاب عمل کنیم.

وی در خصوص مطالبی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح شد، اضافه کرد: باید دانست در عرصه فرهنگی چه کارهایی صورت می گیرد. یکی از دلایلی که سندها در طاقچه قرار می گیرد این است که برخی کار خود را انجام نمی دهد، از این رو ائمه جمعه باید بر روی این موضوع تأکید داشته و آن را پیگیری کنند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری عمل کردن به برخی کارها به سبک قدیم امکان پذیر نیست، باید به سبک های مختلف موضوع سند فرهنگی دنبال شود.

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی نیز گفت: برای برنامه میلاد حضرت زهرا (س) اگر از یک ماه گذشته به فکر آن نبوده ایم، اکنون نیز دیر شده است، مناسبت های دیگر هم این چنین است، نباید شب امتحانی عمل کرد؛ برای سالروز شهادت احمد بن موسی(ع) نیز باید ویژه پیگیری شود.

امام جمعه شیراز مطرح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات در همه مناسبت ها یک تقویم داشته باشد، البته دیگران نیز به این موضوع بها دهند و تقسیم کار فرهنگی با دستگاه ها صورت گیرد.

وی بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب را مورد توجه قرار داد و افزود: هر سال موقع بزرگداشت ایشان که می شود می گویم کاش کاری انجام می دادیم. نوه ایشان گفت تعداد بسیاری از نوارهای شهید را داریم که تبدیل به سی دی نشده و در معرض خراب شدن است، یک دبیرخانه باید وجود داشته باشد که پیگیر مسائل شود، بنابراین دبیرخانه بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در خصوص حجاب نیز تصریح کرد: نوع مواجهه را باید طوری سازماندهی کنیم که حساسیت های مذهبی پاسخ داده شود و متناسب با نظام اسلامی باشد. این نوع مواجهه مهم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha